کوریای شمالی در مورد تصویب قطعنامه شورای امنیت به امریکا هشدار داد

© REUTERS / KCNAکوریای شمالی در مورد تصویب قطعنامه شورای امنیت به امریکا هشدار داد
کوریای شمالی در مورد تصویب قطعنامه شورای امنیت به امریکا هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، اگر پیشنهاد مورد نظر واشنگتن برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه پیونگ‌یانگ در جلسه شورای امنیت تصویب شود ایالات متحده بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وزارت خارجه کوریای شمالی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای گفت: اقدامات آمریکا را از نزدیک دنبال می‌کند و تهدید کرد که "آماده و مایل" است تا به سبک خودش به آنها پاسخ دهد.
ایالات متحده آمریکا درخواست کرده است تا امروز درباره تحریم‌های جدید علیه کوریای شمالی در سازمان ملل متحد رای‌گیری صورت گیرد.
سه‌شنبه گذشته آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به جریان انداخت که شدیدترین تحریم‌هایی که تاکنون علیه پیونگ‌یانگ اجرا شده، ارائه می‌کند. براساس آن، تمام صادرات نفت و گاز طبیعی ممنوع شده و تمام دارایی‌های مالی خارجی دولت کوریای شمالی و رهبر آن کیم جونگ اون مصادره می‌شود.
دیپلمات‌های شورای امنیت می‌گویند، آمریکا و چین تا شامگاه یکشنبه درباره محتویات این قطعنامه مذاکره می‌کردند. قطعنامه‌های پیشین مربوط به تحریم‌های سازمان ملل متحد میان آمریکا و چین به بحث گذاشته می‌شد و این روند ممکن بود چندین هفته و یا چندین ماه به طول انجامد اما دولت ترامپ درخواست دارد که رای‌گیری با گذشت شش روز انجام شود.
در بیانیه وزارت خارجه کوریای شمالی ذکر شده است: آمریکا از اقدامات مشروع دفاع از خود، کوریای شمالی به عنوان بهانه‌ای برای خفه و خاموش کردن کامل این کشو سوء استفاده می‌کند. از آنجایی که آمریکا ماهیت خودش را به عنوان یک جانور تشنه خون ثابت کرده و رویای معکوس کردن تولید نیروی هسته‌ای این جمهوری را که به فاز نهایی رسیده است، در سر دارد، راهی وجود ندارد جز اینکه جمهوری دموکراتیک خلق کره منتظر بماند و بگذارد تا آمریکا شادمانی کند. قطعا ما به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که آمریکا بهای سنگینی بابت آن بپردازد.
در این بیانیه آمده است، تدابیر آتی که جمهوری دموکراتیک خلق کوریا اتخاذ خواهد کرد دردناک‌ترین و رنج‌آورترین پاسخ به آمریکا در طول تاریخش خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала