آزادی زن روسی و دختر پنج‌ساله اش از زندان پلچرخی

© Fotolia / Rafael Ben-Ari آزادی زن روسی و دختر پنج‌ساله اش از زندان پلچرخی
آزادی زن روسی و دختر پنج‌ساله اش از زندان پلچرخی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک زن که تابعیت روسیه را دارد، و به جرم تلاش پیوستن به بخش افغانی گروه تروریستی داعش در کابل زندانی شده بود، آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک، خبر آزاد شدن این زن را امروز (دوشنبه) سفارت روسیه در کابل اعلام کرد.

در خبرنامه سفارت روسیه در کابل آمده است: "دیروز، تاریخ 10 ماه سپتمبر کوجایفا ت‌‌. پ‌. ، خانم 26 ساله روسی و دختر پنج ساله اش پس سپری نمودن مدت قید شان به جرم تلاش به پیوستن به شاخه افغانی داعش، از زندان پل چرخی در کابل، آزاد شده اند. رئیس خانواده، آقای کوجایف م‌. ا. مرد 33 ساله هنوز در قید زندان قرار دارد".

سفارت روسیه در ادامه خبرنامه افزوده است: "از لحظه بازداشت خانواده کوجایف در سال 2016، بخش کنسولی سفارت روسیه در افغانستان بطور مداوم با ریاست امور کنسولی وزارت خارجه افغانستان، وکیل مدافع بازداشت‌شدگان و همچنان مسئولین زندان پلچرخی در ارتباط بود و در مورد بازداشت اتباع روسیه، دسترسی به خدمات صحی و برقراری تماس با سفارت و نزدیکان شان، بطور فعال کار می‌کرد".

الکسی کوساریوف، مسئول مطبوعاتی سفارت روسیه در افغانستان یادآور شد که این شهروند روسیه همراه با دخترش در جریان روز افغانستان را ترک خواهند کرد. وی گفت: "آنها امروز پرواز می‌کنند. کارمندان بخش کنسولی آنها را الی میدان هوایی بدرقه خواهند کرد".

در گزارش آمده است که پس از آزاد شدن کوجایفا و دخترش به سفارت روسیه در کابل منتقل شدند و به آنها مواد خوراکه، محل بود و باش و همچنان خدمات صحی، ارائه شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала