سفیر امریکا در کابل: افغانستان دیگر پناهگاه امن برای شبه نظامیان نخواهد بود

© Sputnik / Zuhal Sarhadسفیر امریکا در کابل: افغانستان دیگر پناهگاه امن برای شبه نظامیان نخواهد بود
سفیر امریکا در کابل: افغانستان دیگر پناهگاه امن برای شبه نظامیان نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر آمریکا در افغانستان در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر در جمع آمریکایی‌ها و سربازان متحد این کشور گفت، واشنگتن دیگر هیچگاه اجازه نخواهد داد تا شبه‌نظامیان از افغانستان به عنوان پناهگاه امن خود استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ما اگست در پی پیشرفت‌های سال‌های اخیر طالبان، ۴۰۰۰ سرباز دیگر را برای شرکت در کمپین بدون محدودیت زمانی مبارزه علیه شورشیان طالبان، به این کشور اعزام کرد.
مداخلات در امور افغانستان به سرپرستی آمریکا پس از حملات ۱۱ سپتامبر برانگیخته شد و سرنگونی دولت طالبان را در سال ۲۰۰۱ در پی داشت. از زمان آغاز این مداخلات، بیش از ۲۴۰۰ سرباز آمریکایی و بالغ بر ۱۰۰۰ نیروی متحدان جهانی در افغانستان کشته شده‌اند.
"هوگو لورنز" در جمع سربازان در مقر فرماندهی ناتو در کابل گفت: امروز به یاد می‌آوریم که این درگیری چطور آغاز شد، اما بگذارید همچنین یادآور شویم که چگونه باید پایان یابد. این درگیری با بازنگشتن افغانستان به منطقه‌ای بی‌قانون و یا تبدیل نشدن به پناهگاه یا پایگاهی برای آنان که مایل به حمله به ما و متحدانمان هستند، پایان خواهد یافت.
وی همچنین تصریح کرد، آمریکا شبه‌نظامیان داعش در منطقه را "کاملا نابود" خواهد کرد.
این در حالی است که هم‌زمان با سالروز حملات ۱۱ سپتامبر در روز دوشنبه، طالبان مسئولیت یک بمب‌گذاری انتحاری را در یک خودرو که منجر به زخمی شدن چندین تن از سربازان ناتو و همچنین شهروندان افغان در شمال کابل شد، بر عهده گرفت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала