کرملین از تحقیقات اف بی آی درمورد اسپوتنیک ابراز نگرانی کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaکرملین از تحقیقات اف بی آی درمورد اسپوتنیک ابراز نگرانی کرد
کرملین از تحقیقات اف بی آی درمورد اسپوتنیک ابراز نگرانی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس جمهور روسیه اعلام کرده است که بازپرسی از کارمند اسبق آژانس اسپوتنیک توسط اف بی آی به نفع تکثر گرایی عقاید و آزادی مطبوعات نیست، و این تحقیقات باعث ایجاد نگرانی در کرملین شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس جمهور روسیه امروز (سه شنبه) در یک نشست خبر به خبرنگاران گفت: "ما معلومات دقیق در دست نداریم، اما به هر حال، بازپرسی از خبرنگاران، در رابطه با فعالیت‌های خبرنگاری، به نفع کثرت گرایی عقاید و آزادی مطبوعات نیست. این نمایانگر آغاز مشکلات جدی سانسور نمودن و محدودیت‌های کاری برای مطبوعات است. این باعث نگرانی ما شده است".

بازپرسی اف بی آی از کارمند اسبق اسپوتنیک - اسپوتنیک افغانستان
بازپرسی اف بی آی از کارمند اسبق اسپوتنیک

قبل از این، سایت انترنتی یاهو نیوز با استناد بر منابع مشخص‌ناشده خبر داده بود که اداره تحقیقات فدرال امریکا (FBI) از اندریو فاینبرگ، کارمند اسبق آژانس خبری اسپوتنیک بازپرسی و تحقیقات نموده است.

چنانکه در گزارش آمده است، اف بی آی همچنان به نوشته‌های فاینبرگ از آژانس اسپوتنیک و جوزف جون فیوندا، کارمند اسبق یک آژانس واشگتنی، دسترسی یافته است.

این درحالیست که مجلس نمایندگان امریکا طرح قانونی را به بررسی گذاشت که مطابق با آن روند ثبت مأموران خارجی  تغییر می کند. این سند توسط وزارت عدلیه امریکا به اجرا گذاشته می شود که اداره تحقیقات فدرال در ترکیب آن فعالیت می کند. بدین ترتیب اختیارات مکمل امکان نظارت بر سازمانی را فراهم می سازد که  "از راه غیر قانونی" سعی می کنند بر فرایندهای سیاسی در کشور تأثیر بگذارند.

اداره تحقیقات فدرال امریکا در جریان دو شبانه روز به مکتوب رسمی درمورد اینکه آیا اف بی آی علیه آژانس اسپوتنیک تحقیقات را آغاز نموده یا خیر، جواب نداده است.

سخنگوی رییس جمهور روسیه اشاره کرد که در روسیه نیز خبرنگاران خارجی کار می‌کنند و فعالیت آنان توسط قوانین رسانه‌یی روسیه تنظیم می‌شود.

پسکوف افزود: "به تحمیل هیچ‌گونه سانسور و یا تحقیقات درمورد محتوای خبرها اجازه داده نمی‌شود. و علاوه بر این، حقوق رسانه‌های خارجی کاملاً با حقوق رسانه‌های روسی برابر اند. این چیزی است که مربوط کشور ما می‌شود. اما چنین اقدامات، باعث ایجاد نگرانی ما می‌شوند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала