توصیه کارتر به ترامپ: واقعیت را بگو

© AP Photo / Evan Vucciتوصیه کارتر به ترامپ: واقعیت را بگو
توصیه کارتر به ترامپ: واقعیت را بگو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با اشاره به ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: پول در سیاست، یک کشور را بیشتر از آنکه به دموکراسی شبیه کند تبدیل به اولیگارشی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی و داخلی دولت فعلی آمریکا گفت پول در سیاست یک کشور را بیشتر شبیه یک اولیگارشی می‌کند تا دموکراسی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به عنوان یک ناامید در عرصه جهانی به تصویر می‌کشد.
انتقادات کارتر سه‌شنبه در مرکز او در آتلانتا فراتر از ترامپ بود و مدیریت آمریکا در دوران رهبری جمهوری‌خواهان را هدف گرفت. او در توصیه‌هایی به چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: صلح را حفظ کن، وضعیت حقوق بشری را ارتقا ببخش و حقیقت را بگو.
کارتر ۹۲ ساله صراحتا به سخنان تهدیدآمیز اخیر ترامپ علیه رهبر کوریای شمالی اشاره نکرد اما گفت آمریکا باید مستقیما با این رهبر منزوی وارد گفت‌وگو شود و یک معاهده مسالمت آمیزی را به بحث بگذارد تا جایگزین آتش‌بسی ۱۹۵۳ شود که به جنگ کره پایان داد.
کارتر گفت: مردم کوریای شمالی توافقی را می‌خواهند که تضمین کند آمریکا حمله نخواهد کرد مگر آنکه کوریای شمالی به آمریکا و یا یک متحد آن خصوصا کوریای جنوبی حمله کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала