دوستم بزودی به کشور برمیگردد!

© AP Photo / Aijaz Rahiجنرال دوستم د ترکمنستان پولو سره نژدی ولایت کی د طالبانو پر ضد د پوځی عملیاتو د پیل اعلان وکړ
جنرال دوستم د ترکمنستان پولو سره نژدی ولایت کی د طالبانو پر ضد د پوځی عملیاتو د پیل اعلان وکړ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی جنرال دوستم اعلام کرد که برای بازگشت معاون اول رئیس جمهور افغانستان از ترکیه هیچ مانعی وجود ندارد .

به گزارش اسپوتنیک، "بشیراحمد ته ینج" سخنگوی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفر معاون عبدالله به ترکیه گفت محمد محقق حامل هیچ پیامی از سوی دولت به جنرال دوستم نبود.
وی در ادامه تاکید کرد هیچ مشکلی برای بازگشت معاون اول رئیس جمهور افغانستان به کشور وجود ندارد و دوستم بزودی بازخواهد گشت.
سخنگوی معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفته است ، محقق معاون عبدالله عبدالله درباره تقویت برنامه‌های «شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان» با دوستم گفت‌وگو کرده است.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که اشرف غنی چندی قبل گفته بود که دوستم با اجازه دادگاه عالی برای معالجه با ترکیه رفته است.
ریاست جمهوری افغانستان همچنین از نهادهای قضایی افغانستان خواسته بود تا به پرونده جنرال دوستم درباره ضرب و شتم و آزار جنسی «ایشچی» رسیدگی کنند.
"باتور دوستم" پسر معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان دو روز قبل نیز از دیدار محمد محقق معاون ریاست اجرایی و از اعضای محوری شورای عالی ائتلاف نجات با جنرال دوستم در ترکیه خبر داد.
برخی از کارشناسان معتقدند که اعضای شورای ائتلاف برای نجات افغانستان بار دیگر تلاش دارد تا زمینه بازگشت دوباره جنرال دوستم را به افغانستان فراهم کند تا این ائتلاف با کامل شدن اعضای محوری خود برنامه‌های جدیدش را اجرایی کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала