افزایش موارد اختطاف سرمایه گذاران در افغانستان

© Flickr / StopSpammingافزایش موارد اختطاف سرمایه گذاران در افغانستان
افزایش موارد اختطاف سرمایه گذاران در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در اتاق تجارت و صنایع افغانستان با اظهار نگرانی می‌گویند که اختطاف سرمایه‌گذاران در شش ماه اول سال جاری نسبت به همین زمان سال قبل، 35 درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت وصنایع گفته است که در شش ماه نخست سال جاری بیشتر از 30 واقعه‌ی تهدید، اختطاف و قتل سرمایه‌گذاران در کشور به‌وقوع پیوسته‌ که نسبت به ‌حین زمان در سال قبل 35 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گفته‌ی الکوزی، بیشتر این واقعات در ولایات هرات، بلخ، کندز، ننگرهار، کابل و کندهار اتفاق افتاده ‌است و این چالش‌ها در سکتور خصوصی باعث فرار سرمایه‌های هنگفت از کشور شده‌ است که امسال تا چهل درصد سرمایه گذاری‌ها کاهش یافته است.
به گفته‌ی وی، دلیل کاهش سرمایه گذاری‌ها نه تنها ناامنی های کنونی بلکه افزایش آدم ربایی‌ها نیز می‌باشد.
آقای الکوزی گفته است که در حال حاضر شماری زیادی ازسرمایه گذاران در تلاش بیرون کردن سرمایه‌هایشان از کشور اند چون هزینه‌های امنیتی بخش خصوصی به گونۀ چشمگیری افزایش یافته و حکومت در حل معضل آدم ربایی در کشور ناتوان است.
الکوزی همچنین از نگرفتن تدابیر امنیتی برای حفظ جان سرمایه‌گذاران از سوی دولت انتقاد کرد و گفت که بی‌توجهی دولت سبب شده که اکنون بیشتر سرمایه گذاران پس مواجه شدن با آدم ربایان خود دست بکارمی‌شوند و بستگان‌شان را ازچنگ آنان رها کنند.
معاون اتاق تجارت و صنایع کشور تاکید کرد؛ همچنانکه سکتور خصوصی کشور خود را در برابر قانون، جامعه و کشور مکلف و مسؤل دانسته و با پرداخت مالیات گزاف، محصول و سایر تکس‌ها زمینه را برای ارائه خدمات، ایجاد جای کار و فقر زدایی فراهم می‌سازد، باید دولت امنیت فیزیکی جان آنان و مال مردم را تامین کند.
الکوزی هشدار داد که تداوم چنین وضعیت نه تنها تأثیرات منفی جدی را بر فعالیت سکتور خصوصی گذاشته و باعث فرار سرمایه و سرمایه گذاران از کشور می‌شود؛ بلکه عامل رکود و توقف فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی نیز خواهد شد.
او علاوه کرد که در آنصورت حکومت به مردم و جامعۀ سکتور خصوصی کشور مسوؤل و جوابگو خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала