طالبان: در برابر هر نوع تهاجم امریکا و هند، از پاکستان دفاع می‌کنیم

© AFP 2023 / JAVED TANVEERطالبان: در برابر هرنوع تهاجم امریکا و هند، از پاکستان دفاع می‌کنیم
طالبان: در برابر هرنوع تهاجم امریکا و هند، از پاکستان دفاع می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولانا سمیع الحق از شخصیت های مذهبی پاکستان که به 'پدر معنوی طالبان' افغانستان معروف است، گفته است که در صورت هرگونه تجاوز خارجی از جانب امریکا و یا هند به پاکستان، طالبان افغانستان به کمک پاکستان خواهند شتافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه پاکستانی داون (DAWN)، مولانا سمیع الحق که رهبری حزب جمعیت علمای اسلام را نیز برعهده دارد، گفته است: "طالبان افغانستان مصمم اند تا در برابر هرگونه تهاجم احتمالی امریکا، در کنار پاکستان ایستاده شوند".
این در حالیست که گروه طالبان افغانستان رسماً چنین موضعی اعلام نکرده است.
مولانا سمیع الحق می گوید: "بسیاری از زیرشاخه های گروه طالبان پاکستان پس از رایزنی های درون گروهی، بیانیه ای را برای مولانا سمیع الحق ارسال کردند که در آن به حمایت طالبان از پاکستان در برابر هرگونه تهاجم نظامی از سوی امریکا و یا هند اشاره شده است".
به گفته این رهبر مذهبی پاکستان، طالبان افغانستان اعلام کرده است که آنان آنچنان که در افغانستان می جنگند، برای پاکستان نیز خواهند جنگید. آنان از احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان نیز خواستند تا با کنار گذاشتن اختلافات متحد شوند.
مولانا سمیع الحق که از سالیان گذشته به عنوان پرنفوذ ترین شخص در میان طالبان شناخته می شود، از وزیر داخله پاکستان خواسته است تا از مواضع طالبان قدردانی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала