پیانوی داکتر نجیب الله به انستیتوت موسیقی افغانستان اهدا گردید

© Sputnik . Zuhal Sarhadداکتر نجیب الله
داکتر نجیب الله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر احمد سرمست ، رییس انستیتوت موسیقی افغانستان می‎گوید این پیانو پس از این، به عنوان یک اثر تاریخی نگهداری خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، احمد سرمست، رییس انستیتوت موسیقی افغانستان می‎گوید که داکتر نجیب الله هنگامی که در این نهاد پناه برده بود، گاه گاهی پیانو می‎نواخت. به گفته وی، رییس جمهور پیشین، این پیانو را از خانه اش به دفتر نماینده گی سازمان ملل متحد در کابل انتقال داده بود.

آقای سرمست در این باره افزود: «می‎گویند که داکتر نجیب در خانه شان در کارته پروان یک پیانو داشت و می نواخت و پدر شان این پیانو را سال ها پیش سر کرده بود.»

آقای سرمست می‎گوید این پیانو تا کنون در دفتر نماینده گی سازمان ملل متحد در کابل بود و به تازه گی این پیانو به انستیتوت موسیقی افغانستان اهدا شده است.
وی اظهار داشت: «این پیانو بسیار در وضع بد است؛ شکسته و ریخته است اما، ما خوش بختانه کسی را در افغانستان داریم که بتواند این پیانو را به حالت اولش برگرداند.»

این پیانو که شکسته است، قرار است پس از باز سازی، همچون یک اثر تاریخی نگه داری شود.
جاوید، کارمند انستیتیوت موسیقی ملی افغانستان تصریح کرد: «این پیانو در یک اتاق خاک پر که در آنجا الماری ها بودند، مانده شده بود. ما آن را آوردیم این جا.»

داکتر نجیب الله، رییس جمهور پیشین افغانستان در سال 1371 پس از آن که از بیرون شدنش از افغانستان جلوگیری شد به دفتر سازمان ملل متحد در کابل پناه برد و پنج سال در آن جا بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала