سقوط جنگنده سو – 27 روسی در امریکا

© Sputnik / Georgiy Zimarevسقوط جنگنده سو – 27 روسی در امریکا
سقوط جنگنده سو – 27 روسی در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی در حالیکه سقوط این جنگنده را تائید کردند، اما از نام بردن نوعیت آن خودداری کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Aviation Week، جنگنده سو — 27 ساخت روسیه در جریان پرواز تمرینی — آموزشی در ایالت نوادا سقوط کرده است. این جنگنده که مربوط به نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا می‌شد شامل بخش نیروهای هوایی "متجاوزین" می‌باشد که توسط آن پیلوت‌های امریکایی با دشمنان احتمالی مبارزه می‌کنند.

در نتیجه این حادثه دگروال اریک شولز، پیلوت پایگاه هوایی Red Hаt — جاییکه طیاره در فاصله 100 میلی آن سقوط کرد، کشته شده است. مقامات امریکایی در حالیکه سقوط این جنگنده را تائید کردند، اما از نام بردن نوعیت آن خودداری کردند. فرمانده نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا در جواب به سوال درمورد نوعیت طیاره گفت: "تنها می‌توانم بگویم که اف — 35 نبود".

این یگانه جنگنده سو — 27 که بطور رسمی به ایالات متحده امریکا آورده شده است، نیست. زیرا آن جنگنده گزینه آموزشی بود که گنجایش دو سرنشین داشت و توسط یک شرکت از اوکراین خریداری شده بود. اما جنگنده‌ی که در آن شولز سقوط کرد، یک جنگنده یک نفری بوده است. جنگنده سو — 27 به بیشتر از ده کشور در سراسر جهان فروخته می‌شود، و امکان دارد این طیاره از کشور سوم خریداری شده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала