اظهار نظر ناتو در موردخرید S-400روسی توسط ترکیه

© Sputnik / Mikhail Mokrushin /  مراجعه به بانک تصاویر اظهار نظر ناتو در موردخرید S-400روسی توسط ترکیه
اظهار نظر ناتو در موردخرید S-400روسی توسط ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاچان ایلدیم دستیار دبیر کل ناتو در دیپلماسی عمومی اعلام کرد،خریداری سیستم های راکتی S-400 روسی توسط ترکیه نشان دهنده فاصله انقره از ناتو و ایجاد روابط حسنه با روسیه نیست.

به گزارش سپوتنیک،دفتر مطبوعاتی خدمات فدرالی در همکاری تخنیک نظامی فدراسیون روسیه روز دوشنبه خبر داد،که مسکو و انقر در عرضه سیستم S-400روسی به توافق رسیدند وقرار داد را امضا کردند. پیش از این رجب تایب اردوغان ریس جمهور ترکیه اعلام کرد،که انقره اولین پرداخت سیستم های S-400روسی را انجام داده است.

ایلدیم،در چهاردهمین جلسه سالانه هیئت نظارت YES،که توسط وب سایت شورا پخش شد گفت"اگر منظور شما خرید S-400 است ،من فکر نمی کنم که این نشان دهنده فاصله گیری ترکیه از ناتو و نهاد های غربی و ایجاد روابط حسنه با روسیه است.چونکه رهبری ترکیه به وضوح اعلام کرد،که آنها ترکیه رامتحد وفادار ناتو می شمارند و وفادار خواهد ماند."

پیش از این جنز استولتنبرگ دبیر کل ناتو به خبرگزاری ریانووستی در این رابطه گفت که هر کشور عضو ناتو برای خرید سلاح به طور مستقل تصمیم می گیرد، با این حال ترکیه برای ادغام S-400  در سیستم دفاعی ائتلاف به ناتو درخواست نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала