رد ادعای پدر معنوی طالبان توسط این گروه: از پاکستان حمایت نمی‌کنیم

© AP Photo / Allauddin Khanرد ادعای پدر معنوی طالبان توسط این گروه: از پاکستان حمایت نمی‌کنیم
رد ادعای پدر معنوی طالبان توسط این گروه: از پاکستان حمایت نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان افغانستان با رد ادعای مولانا سمیع الحق مبنی بر دفاع این گروه از پاکستان در صورت تجاوز خارجی بر این کشور، گفته است که آنها از پاکستان پشتیبانی نخواهند کرد.

قبل از این، مولانا سمیع الحق، یکی از رهبران تندرو پاکستان که به عنوان پدر معنوی طالبان مشهور است، روز پنجشنبه گفته بود که طالبان افغان در صورت هرگونه تجاوز بیرونی به شمول حملۀ ایالات متحده امریکا بر پاکستان از این کشور پشتیبانی خواهند کرد.

طالبان: در برابر هرنوع تهاجم امریکا و هند، از پاکستان دفاع می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: در برابر هر نوع تهاجم امریکا و هند، از پاکستان دفاع می‌کنیم

به گفتۀ وی، گروه‌های گوناگون طالبان با فرستادن نامه‌ها به وی، پشتیبانی شان را از پاکستان در صورت حملۀ امریکا یا کشور دیگر اعلام کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری آوا، این ادعای مولانا سمیع الحق را رد نموده، گفت: "ادعایی که از سوی مولانا سمیع الحق صورت گرفته را رد می کنیم و چنین تصمیمی را ما باید بگیرم نه آنها".

به گفته وی ، در پاکستان گروهی به اسم اتحاد علما وجود دارد که در آن گروهی از عالمان دینی مهاجر مقیم پاکستان فعالیت می کنند که البته تعدادی از علمای پاکستانی هم در آن فعالیت دارند.

مجاهد در ادامه گفت: "این گروه یک اعلامیه را پخش کردند که در آن از پاکستان حمایت کرده بودند اما این کار آنها موضع طالبان نمی باشد و ما هیچ گاه از این کشور حمایت نخواهیم کرد".

سخنگوی گروه طالبان افزود: "ما فعلاً درگیر جنگ در کشور خود هستیم، تا زمانی که اشغال کشور خود را از بین نبریم، این هیچ مفهومی ندارد که ما در کشور دیگری مبارزه کنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала