افتتاح نخستین پروژه برق بادی – خورشیدی در افغانستان

© Sputnik / Taras Litvinenko /  مراجعه به بانک تصاویر افتتاح نخستین پروژه برق بادی – خورشیدی در افغانستان
افتتاح نخستین پروژه برق بادی – خورشیدی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز نخستین و بزرگترین نیروگاه برق بادی- خورشیدی در ولایت هرات با حضور وزیر انرژی و آب و رئیس عمومی محیط زیست کشور به بهره‌برداری سپرده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، این پروژه با هزینه نزدیک به سه و نیم میلیون دالر امریکایی که در ماه اپریل سال 2016 به همکاری کشور جاپان آغاز شده بود، در ۴۰ جریب زمین اجراء شده و اکنون با نصب ده‌ها تجهیزات به پایه اکمال رسیده است.

علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب ضمن تقدیر از همکاری کشور جاپان در تمویل این پروژه گفت که کار این پروژه توسط کمپنی قراردادی Quattro Constriction Company و همکار اجرایی (UNOPS) اجراء شده است.

پروژه برق بادی و خورشیدی توانایی تولید ۲ میگاوات برق را داراست که از انرژی تولید شده علاوه بر ساکنان هرات، سکتور خصوصی نیز بهره‌مند می‌شود.

وزیر انرژی و آب این پروژه را بزرگترین پروژه ترکیبی بادی و خورشیدی دانسته و گفت: "شرایط اقلیمی در هرات موفقیت بیشتر را برای این پروژه رقم خواهد زد".

وزیر انرژی و آب همچنان از آغاز پروژه ایجاد نیروگاه برق پنج میگاوات خورشیدی در شیندند اطمینان داد.

این پروژه که مجموعاً ۲ میگاوات برق تولید می‌کند، شامل بخش تولید برق از نور خورشید و تولید برق از باد است که از این میان ۱۷۰۰ کیلووات یا ۱.۷ میگاوات آن از نور خورشید به کمک ۵۳۲۰ تخته سولر تولید می شود و ۳۰۰ کیلووات یا ۰.۳ میگاوات باقی مانده توسط سه برج تولید برق از نیروی باد تولید می‌شود.

عثمانی افزوده است که این پروژه در ساحه ۴۰ جریب زمین در شهرک صنعتی ولایت هرات نصب شد.

به گفته متخصصین وزارت انرژی و آب، از این نوع پروژه در میان کشورهای همسایه که از نیروی باد و نور خورشید به صورت همزمان تولید برق شود و از یک سب استیشن برق وارد شبکه برق شهری گردد تاکنون ساخته نشده و این نخستین نیروگاه از این دست در منطقه می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала