صدراعظم پاکستان: عاملین انفجار در منطقه دیپلومات‌ نشین کابل پاکستانی بودند

© AFP 2023 / Farooq NAEEMPakistani Petroleum Minister Shahid Khaqan Abbasi talks with media representatives at his office in Islamabad
Pakistani Petroleum Minister Shahid Khaqan Abbasi talks with media representatives at his office in Islamabad - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، شاهد خاقان عباسی صدراعظم پاکستان در مصاحبه با فایننشیال تایمز گفت که عاملان انفجار خونین در کابل احتملا از پاکستان وارد افغانستان شده بودند.

وی تصریح کرد: پاکستان تمام تلاش خود را برای از بین بردن گروه‌هایی مانند شبکه حقانی و طالبان انجام می ‌دهد.
صدراعظم پاکستان در ادامه اذعان کرد که عاملان بمب‌ گذاری اخیر در کابل احتمال دارد که از پاکستان به افغانستان رفته باشند.
انفجار قوی دهم جوزا سالجاری در چهارراه زنبق در منطقه دیپلومات ‌نشین شهر کابل توسط لاری نوع «تانکر» که اجازه تردد در منطقه امن را داشته، به وقوع پیوست.
بر اثر این انفجار تروریستی بیش از 150 نفر کشته و دستکم بیش از 500 تن دیگر زخمی شدند که کارمندان سفارتخانه‌ ها، دفاتر دولتی و غیردولتی و خبرنگاران نیز شامل آن هستند، همچنین گفته می ‌شود حدود پنجاه موتر به ‌طور کامل منهدم شده بود.
شاهد خاقان عباسی گفت: «تمام جزئیات را نمی‌دانم، اما بنظر می ‌رسد که سه یا چهار نفر از مرز عبور کردند. وسیله نقلیه‌ای وجود داشت که به کابل برده شده بود و تا زمانی که منفجر شد در نزدیکی ساختمان یک سفارت پارک شده بود».
روز پس از این انفجار نیز ریاست امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان موسوم به «آی.اس.آی» با همکاری برخی گروه‌های فعال در صحنه نظامی افغانستان پشت‌ پرده حمله کابل بوده‌اند.
با این حال، نخست ‌وزیر پاکستان در ادامه به آمریکا هشدار داد که اگر واشنگتن روابط خود را با اسلام ‌آباد را کاهش دهد خطر گسترش تروریسم در منطقه و از بین رفتن تلاش‌های نظامی آمریکا در افغانستان وجود دارد
از سوی نیز اخیرا برخی مقامات آمریکایی خبر دادند که واشنگتن در نظر دارد تا دیگر پاکستان را به عنوان متحد آمریکا و ناتو در نظر نگیرد.
نخست وزیر پاکستان در واکنش به این خبر هشدار داد که این رویکرد ممکن است سبب گسترش تروریسم شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала