مظنونان انفجار تروریستی لندن احتمالا از پناهجویان سوریه و عراق هستند

© AP Photo / Victoria Jones/PAPolice officers work near a property in Sunbury-on-Thames, southwest London, as part of the investigation into Friday's Parsons Green bombing, Saturday Sept, 16, 2017
Police officers work near a property in Sunbury-on-Thames, southwest London, as part of the investigation into Friday's Parsons Green bombing, Saturday Sept, 16, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مظنونان بازداشت شده در ارتباط با انفجار تروریستی در متروی لندن احتمالا از پناهجویان عراق و یا سوریه باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " روزنامه تلگراف" روز شنبه پولیس بریتانیا از دستگیری جوانی ۱۸ ساله در ارتباط با بمب‌گذاری مترو در لندن خبر داد. این جوان در شهر دوور، یکی از بنادر مهم ارتباطی بین بریتانیا و فرانسه، بازداشت شده است. طبق گزارش تلگراف، جوان 18 ساله بازداشت شده که هنوز هویت اش مشخص نشده است، چند سال قبل از عراق به انگلیس آمده است. علاوه براین، دومین مظنون به نام یحیی فرخ 21 ساله بازداشت شده است.
این روزنامه می نویسد، هر دو جوان بازداشت شده در یک خانواده سالخورد پنی و رون جونز زندگی می کردند. این زن و شوهر در انگلستان شناخته شده اند، چرا که پرورش صدها کودک دیگر توسط این زن و شوهر توجه بسیاری را به خود جلب کردند. ملکه الیزابت در سال 2009 مدال کاوالیز امپراتوری بریتانیا را به این زوج سالخورده اعطا کرد.
براساس گزارش های رسانه ها، مظنون 21 ساله چندین بار به خانه دیگری منتقل شد و مظنون دوم همچنان با جونز زندگی می کرده و بخاطر مشکلات تحصیلی اش چندین بار مورد بازجویی پولیس قرار گرفته است. تلگراف می افزاید، این جوان تقریبا دو هفته قبل از وقوع انفجار تروریستی افراد مشکوکی را به خانه می آورده است.
شایان ذکر است، صبح روز جمعه گذشته در ساعت پر رفت‌و‌آمد در مترو لندن، در یکی از قطارهای مترو انفجاری رخ داد که به گفته سخنگوی بخش مبارزه با تروریزم اسکاتلند یارد عامل انفجاری یک بمب دست‌ساز بود. در این حادثه ۲۲ نفر زخمی یا دچار سوختگی شدند، اما این حمله تلفاتی در پی نداشت. به گفته کارشناسان پولیس، بمب به‌طور کامل عمل نکرده است، در غیر این‌صورت شمار قربانیان به‌مراتب بیشتر می‌شد و شاید همه افراد نزدیک به انفجار کشته می‌شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала