مخالفت مجلس سنای افغانستان با طرح مشترک امریکا و اشرف غنی

© Sputnik / Zuhal Sarhadمخالفت مجلس سنای افغانستان با طرح مشترک امریکا و اشرف غنی
مخالفت مجلس سنای افغانستان با طرح مشترک امریکا و اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان سنای افغانستان با طرح مشترک آمریکا و دولت اشرف غنی برای تشکیل نیروهای محلی بیشتر و تلاش ارگ ریاست جمهوری برای تقاعد افسران عالی رتبه نیروهای دفاعی و امنیتی افغان مخالفت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم نیوز، اخیرا گزارش‌هایی از طرح مشترک آمریکا و حکومت افغانستان برای تشکیل 20 هزار نیروی محلی در حمایت از ارتش این کشور منتشر شدند که مخالفت نمایندگان سنای افغان را در پی داشت.
نمایندگان افغان در نشست سنای این کشور اعلام کردند که به جای تشکیل نیروهای محلی بیشتر باید نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تجهیز و حمایت شوند.
از سوی دیگر سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز از تشکیل نیروهای بیشتر محلی به عنوان تقویت شبه نظامیان یاد شده و نسبت به عواقب آن هشدار داده است.
این سازمان از اشرف غنی خواسته تا با طرح مشترک آمریکا و وزارت دفاع افغانستان برای ایجاد 20 هزار نیروی محلی موافقت نکند.
جنرال «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان پیش از این گفته بود که این طرح در مراحل ابتدایی قرار دارد و هنوز توسط شورای امنیت و رئیس‌جمهور افغانستان تائید نشده است.
وی تصریح کرده بود که در برخی از مناطق افغانستان، نیروی نظامی کافی برای حفاظت و نگهداری وجود ندارد و تشکیل نیروهای پلیس محلی نیز نتیجه خوبی نداشته است.
قرار است در طرح جدید آمریکا تنها کسانی که قبلا در ارتش خدمت کرده‌ بوند در قراردادهای کوتاه‌مدت استخدام شوند.
با این حال، نیروهای محلی پلیس و خیزش مردمی همواره به نقض حقوق بشر متهم هستند و در بسیاری از موارد فرماندهان نیروهای محلی پلیس و خیزش مردمی با یکدیگر درگیر می‌شوند.
برخی از کارشناسان افغان معتقدند که بر اساس استراتژی جدید واشنگتن و طرح چهار ساله‌ امنیتی دولت افغانستان، قرار است تغییراتی در نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نیز بوجود آید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала