حکمتیار: طالبان از جنگ خسته شده اند

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaЛидер Исламской партии Афганистана Гульбеддин Хекматияр
Лидер Исламской партии Афганистана Гульбеддин Хекматияр - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکمتیار در جریان سفربه ولایت هرات گفت:" طالبان خوب از جنگ خسته شده و سلاح خود را تحویل داده و به پروسه صلح می‌پیوندد، ولی دولت نباید تاکید کند که همه مخالفین مسلح دولت و طالبان باید کشته شوند.

به گزارش اسپوتنیک ، به نقل ازخبر گزاری فارس «گلبدین حکمتیار» روز"سه شنبه" در سفر به ولایت هرات در جمع طرفداران خود افزود، جنگ افغانستان چهار دهه طول کشیده است و امریکا قادر به پایان این جنگ نیست.
وی با تاکید بر ادامه جنگ در 60 درصد خاک افغانستان، گفت: دامنه جنگ به کابل پایتخت نیز کشیده شده است.
«حکمتیار» با اشاره به درخواست مردم افغانستان برای برقراری صلح و تامین امنیت در این کشور تاکید کرد: جنگ کنونی زمانی پایان می یابد که صلح «بین الافغانی» تحقق یابد.
رئیس حزب اسلامی افغانستان با تاکید برضرورت توقف دخالت های خارجی در امور این کشور، از همه کشورهای خارجی خواست به دخالت ها در افغانستان که زمینه ساز جنگ است، پایان دهند.
وی با اشاره به پیوستن گروه طالبان به روند صلح افغانستان، افزود این گروه پایگاه مردمی در افغانستان ندارد. از اومخالفین مسلح دولت خواست تا با دولت یکجا شوند و دست از ایجاد ناامنی‌ها و کشتار مردم بردارند و اظهار داشت: تمام احزاب در افغانستان را به تفاهم ملی دعوت و از آنها می‌خواهد تا دیگر تجارب تلخ گذشته را تکرار نکنند تا باشد کمی از دردهای ملت خود کاسته و در رابطه با صلح ، جنگ، دولت فعلی، و طالبان صحبت کنیم و این مشکلات را حل کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала