درخشش افغانستان در رقابتهای داخل سالون و رزمی آسیا

© Sputnik / Zuhal Sarhadافغانستان ورزش
افغانستان ورزش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ورزشکاران افغانستان در رشته های کشتی سنتی، موی تای و فوتسال درخشش خوبی داشت و به دو مدال برونز رسیدند

 ورزشکاران افغان در رشته های موی تای، جوجیتسو، کشتی سنتی و فوتسال به پیروزی های ارزشمندی نائل آمدند.
موی تای کاران کشور، محمد یوسف جهانگیر در وزن 63.5 کیلوگرام در رقابت نخست اش توانست ورزشکار چینای را شکست بدهد و به دور بعد راه بیابد. همچنین در وزن 54 کیلو گرام احمد حسن زاده موفق شد که موی تای کار هانگ کانگی را از پیشرو بردارد و قرار است که در مرحلۀ 8 بهترین برای راه یابی به نیمه نهایی مقابل حریف تایلندی اش قرار بیگیرد، در وزن 63.5 کیلوگرام جواد غلجایی هورزشکار چینای را شکست داد و به دور بعدی صعود کرد، همچنان در وزن 75 کیلوگرام حسین حسینی توانست حریف چینای اش را ببرد.

مبارز - اسپوتنیک افغانستان
باز محمد مبارز برای حريف روسی احمد ولی هوتک چلنج داد+عکس

باید گفت که در ادامۀ این بازیها قرار است که احمد شجاع جمال با حریف از تایلند برای رفتن به نیمه نهایی وارد رینگ شود، محمد یوسف جهان گیر نیز در کوارتر فاینل حریف از کشور میزبان خواهد داشت، جواد غلجایی هم در کوارتر فاینل در مقابل تایلند به میدان میرود، حسین حسینی در وزن 75 کیلوگرام برای رفتن به نیمه نهایی مجبور به شکست دادن حریف از کشور عراق میباشد وحیات الله خیری در صورت پیروزی مقابل ورزشکار ترکمنستان جواز حضور به نیمه نهایی را کسب خواهد نمود. 
در جوجیتسو افغانستان امروز نتوانست که مدال کسب نماید، اگر چه عبداحمید مهردل توانست حریفان از کشور های امارات و عراق را ببرد اما در کوارتر فاینل از ایرانی باخت و از مدال بی نصیب ماند.
در رشتۀ کشتی سنتی افغانستان  دو مدال برونز بدست آورد، سید گل مهربان در وزن 82 کیلوگرام با شکست دادن حریفان از تاجکستان و ایران و پذیرفتن شکست از کشتی گیر قرغزستانی موفق به بدست آوردن مدال برونز گردید، همچنان احمد جاوید احمدی با پیروزی مقابل حریفان از ازبکستان و ترکمنستان و شکست مقابل ایران به مدال برونز نائل آمد. 

سیر بهادرزاده - اسپوتنیک افغانستان
بهادر زاده یکبار دیگر بیرق افغانستان را به اهتزاز درآورد

بلال زازی که در ابتدآ با حریف از افغانستان مقابل شده بود با نبودن حریف اش به دور بعدی راه پیدا کرد و در مرحلۀ دوم توانست ورزشکار عربستان را ببرد و اما در کوارتر فاینل در یک بازی مقابل رنکینگ اول این تورنمنت از قزاقستان قرار گرفت و در سه روند 16 مقابل 16 مساوی شدند و در روند طلایی کار را به حریف واگذار نمود و از مدال بی نصیب گردید،
فرحناز یعقوبی دیگر نماینده افغانستان در وزن 46 کیلوگرام بانوان نیز در ابتدا هند را برد و سپس با پذیرفتن شکست از حریف چینای اش نتوانست که به نیمه نهایی راه پیدا کند.
همچنین فوتسالیست های کشور که در بازی نخست شان چین را 6 بر 1 شکست داده بودند امروز مالدیف را نیز 6 بر 1 ساختند و همچنان در صدر گروه دوم این رقابتها باقی ماندند، افغانستان قرار است به روز 4 شنبه در برابر ازبکستان رقابت نماید و سپس در فردای آنروز با تیم امارات مقابل خواهد شد.
گفتنی است که تا به اکنون افغانستان از این بازیها یک مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برونز بدست آورده است و در میان 64 کشور اشتراک کننده مکان 14 را در اختیار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала