ارتباط غیر منتظره میان سکس و پرخاشگری کشف شد

© Fotolia / VgstudioПарень и девушка в постели
Парень и девушка в постели - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه بین المللی محققان از ایالات متحده، جاپان و کوریای جنوبی کشف کردند که فعالیت جنسی یکی از عوامل رفتار خشونت امیز در مرد ها میباشد .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Science Neuroscience ، آنها نشان دادند که ناحیه مشخص مغز دربسیاری از گونه های نر، از جمله انسان، در جریان تکثر و همچنین در کشمکش های درونی فرد فعال می شود. اما در عین حال، درجنس ماده، این مشخصات دیده نمیشود.
تقریبا 90 درصد پژوهش ها در ارتباط با رفتار خشونت آمیز در موجودات نر انجام شده است و در موجودات ماده کمتر چیزی در این رابطه مشخص شده است. سلول های مغز که کشش به رابطه جنسی و خشونت را کنترل می کنند در بین موجودات ماده در قسمت های مختلف هیپوتالاموس قرار دارند. اما در بین موجودات نر، این سلول ها با هم مختلط شده و می توانند هر دو کار را انجام بدهند.
موجودات نر در بین تقریبا تمام پستانداران بطورکلی بیش از موجودات ماده از نظر سکس و رفتار خشونت آمیز فعال هستند. به عقیده متخصصان این امر نه تنها با سطح متفاوت هورمون های جنسی، بلکه با ساختار مغز در مرد و زن مرتبط است.
به عقیده متخصصان پدیده رابطه جنسی از نظر مرد و زن با هم متفاوت است. از مردها واکنش شدیدتری طلب می شود که به رفتار خشونت آمیز شباهت دارد، در حالی که زن ها باید صاف و ساده خود را بیحرکت و غیر فعال نشان بدهند تا «وظیفه همسری» را بخوبی انجام بدهند.
بر طبق گفته لین و همکارانش، تفاوتهای مشابهی در مغز مردان و زنان دیده می شود که، طبق گفته دانشمندان، می تواند توضیح دهد که چرا جنایات طبیعت جنسی «تجاوز» تقریبا همیشه توسط مردان انجام می شود.
به گفته دانشمندان، نتایج نشان می دهد که زنان بسیاری از گونه های مهره دار می توانند بین انواع رفتارهای مختلف بسته به عوامل خارجی تغییر دهند. در مردان، فرایند جفتگیری نیاز به فعالیت فعال دارد، به همین علت که نورونهای تجاوز درگیر آن هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала