روبوت تخنیک محاربوی روسیه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر روبوت تخنیک محاربوی روسیه
روبوت تخنیک محاربوی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیموئیل بیندیت (Samuel Bendett) در مقاله منتشره در مجله The National Interest، چاپ امریکا می نویسد، در نمایشگاه برگزار شده نظامی «اردو-2017» روسیه تعداد زیادی سیستم های به نمایش گذاشته شدند که دستاوردها در عرصه ساختن تخنیک نو محاربوی و همچنان نمونه ها و تخنالوژی های دورنمایی را نشان میدهند.

سیستم های محاربوی بدون سرنشین توجه زیادی را به خود معطوف داشت که در روسیه بنام مجتمع های روبوتی نامیده میشوند. روسیه در آغاز نمایشگاه ماشین های محاربوی بزرگ و متوسط بدون سرنشین و همچنان طیارات بی پیلوت به نمایش گذاشت. در آخر کار نمایشگاه طراحان و تولیدکنندگان روسی نمونه های جدید دیگر نیز نشان دادند.
نمایندگان انستیتوت پولی تخنیک والگا ماشین روبتی برف پیما که برای مناطق دوردست شمالی و ارکتیک ساخته شده، نشان دادند. به گفته طراحان، این ماشین بدون سرنشین از موانع از برکت پلتفورم عبور میکند که تغییر مرکز ثقل را — دقیقاً به عین ترتیب، مثل انسان سورا بر برف پیما — تمثیل میکند. آنها گفتند که چنین سیستم را میتوان در هر برف پیما نصب کرد که براساس آن برف پیما به وسیله بدون سرنشین مبدل میگردد. طراحان در آینده نزدیک راه اندازی تشریک مساعی بین این «برف پیماهای بدون سرنشین» در نظر دارند، تا آنها به یک دیگر سیگنال ها راجع به موانع ممکن و همچنان طوفان برف، لغزش ها و جرها مخابره نمایند. با درنظرداشت آن توجه که وزارت دفاع روسیه به تحکیم مواضع روسیه در مناطق ارکتیک مبذول میدارد، کاملاً ممکن است که چنین وسایط ترانسپورتی زمینی به زودی بکار گرفته خواهند شد.
شاسی روبتی دارای قابلیت عبوری بلند MRP-500 مورد دلچسپی زیاد قرار گرفته است. این پلتفورم توسط عراده های تجهیز شده که بصورت مستقل از یکدیگر کار میکنند و از فیض آن قابلیت عبوری واسطه ترانسپورتی و توانایی عبور از موانع مختلف بالا میرود. MRP-500 برای مطالعه این امر که وسایل ترانسپورتی زمینی چگونه میتوانند از اراضی صعب العبور خواهند گذشت و همچنان ساختن انواع مختلف وسایط مختلف بدون سرنشین که وظایف مختلف انجام میدهند، مدنظر گرفته شده است. این پلتفورم میتواند بار مفید به وزن 50 کیلوگرام حمل نماید و همچنان از زینه ها، جرها و موانع با ارتفاع تا 1 متر عبور کند. پلتفورم یادشده ظاهراً به ماشین بدون سرنشین امریکایی MUTT که در اردو استفاده میشود، شباهت دارد. در نمایشگاه همچنان پلتفورم کوچکتر بنام MRP-100 که به ماشین محاربوی «ویخر» بسته میشود، به نمایش گذاشته شد.
در نمایشگاه همچنان پلتفوم کم جسامت زنجیردار موسوم به «کپیتان» که برای مطالعه عینی اراضی، اشیای خطرناک انفجاری و ترصد از فاصله دور مدنظر گرفته شده، نمایش داده شد. این مجتمع تخنیک زرهی در حال حاضر در کارخانه آزمایشات سپری میکند که بعد از آن پذیرش دولتی آن آغاز خواهد شد. بطری های «کپیتان» به آن امکان کار در جریان سه ساعت را در فاصله تا 500 متر از اداره کننده فراهم می سازد. دستگاه های بدون سرنشین و اداره شونده از فاصله دور این نوع بصورت فعالانه در اردوهای کشورهای دیگر، خاصتا در نیروهای مسلح امریکا که از آنها در منازعات اخیر وسیعاً استفاده نموده، استفاده میشوند. چنین دستگاه های کوچک و ساده امکانان محاربوی را بطور قابل ملاحظه افزایش میدهند و در اردوی امریکا آنها به تعداد زیادی وجود دارند.
بسیاری سیستم های روسیه که در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شدند، این همه فقط نمونه های تجربوی اند. ولی چون وزارت دفاع روسیه به روبوت تخنیک محاربوی توجه زیادی مبذول میدارد، کاملاً ممکن است که دولت سعی خواهد کرد به سرعت برخی از این طرح ها را به نیروها تحویل دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала