مجاز به گریه: مقامات تاجیکستان دستورالعملی برای عزاداری صادر کردند

© AFP 2023 / Vyacheslav Oseledkoمجاز به گریه: مقامات تاجیکستان دستورالعملی برای عزاداری صادر کردند
مجاز به گریه: مقامات تاجیکستان دستورالعملی برای عزاداری صادر کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک،آژانس "خاور" روز سه شنبه گزارش داد،که دولت تاجکستان نیم میلیون براشور را در مورد قوانین مراسم غزاداری منتشر کرده است.

در گزارش گفته شده است که در دوشنبه نیم میلیون براشور به چاپ رسیده که در ان جزئیاتی که چگونه مراسم تدفین و عزاداری  برگزار شود ذکر شده است.این مقررات توسط کمیته امور مذهبی دراداره سنت های ملی،جشن ها و مراسم جمهوری تاجیکستان  همراه با مرکز مطالعات اسلامی تحت ریس جمهور تاجیکستان و شورای علمای تاجیکستان تهیه شده است.

طبق این مقررات همه مراسم دفن وغزاداری منجمله مراسم"روز سوم" روز چهل و سالگرد باید بدون کشتار حیوانات وپیشنهاد غذایی انجام شود.با توجه به قوانین شرح شده در این نشریه، در طول دوره غزاداری،مجازاست که برای راحتی گریه کنند،اما چیغ و فریاد به صدای بلند،خاک پاشیدن بر سر،کندن مو ها، و همچنین سفارش اشخاص ویژه برای گریه را ممنوع کرده است.

برای زنان درطول دوره غزاداری مجاز است تا پیراهن تنبان آبی به تن و چادر آبی رنگ بر سرداشته باشند. و برای مرد ها مجاز است در مراسم با چپن آبی و عرقچین بر سر و دستمال بر کمر باشند.آژانس مشخص ساخت که با توجه به سنت های ملی، در زمان غزاداری پوشیدن لباس سیاه و سفید ممنوع است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала