روسیه به خاطر نشست هلیکوپترهای ناشناس در افغانستان به امریکا بی اعتماد شده است

© Photo / public domainروسیه به خاطر نشست هلیکوپترهای ناشناس در افغانستان به امریکا بی اعتماد شده است
روسیه به خاطر نشست هلیکوپترهای ناشناس در افغانستان به امریکا بی اعتماد شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان بی اعتمادی روسیه نسبت به نشست هواپیماهای ناشناس در افغانستان را به طرف امریکایی خود ابراز داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و رئیس گروه دوم آسیا در وزارت امور خارجه روسیه در جریان دیدار با همتایی امریکایی خود در نیویورک گفته است:- "ما به خاطر نشست «هلیکوپترهای ناشناس» در شمال افغانستان و ارائه مهمات به گروه تروریستی از طرف پایگاه های امریکایی به شما بی اعتماد هستیم".

چرا نشست هواپیماهای ناشناس در افغانستان در هاله ابهام است؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا نشست هواپیماهای ناشناس در افغانستان در هاله ابهام است؟

به گفته وی، همکاران غربی نشست هواپیماهای ناشناس را نادیده می گیرند و گویا که هیچ اتفاقی نمی افتد. این در صورتی است که هلیکوپترهای ناشناس از پایگاه های نظامی امریکا پرواز می کند و کار خود را انجام می دهد و باز به پایگاه های خود بر می گردد.

همکاران غربی "با ادعای صورت مستقیم که آنها هیچ چیزی در مورد آن را می دانم، اما آن اتفاق نمی افتد." او اشاره کرد که "این هلیکوپتر از پایگاه های نظامی آمریکا آمده بود و کار خود را، باز می گردد."

کابلوف در ادامه افزوده است: در شمال افغانستان در شهر مزار شریف یک پایگاه نظامی امریکا به نام مارمل قرار دارد. و این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا اطمینان داده است که داعش و القاعده را نابود کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه گفته است: سخنان شما شاید درست باشد، اما ما به حرف باور نداریم. ما زمانی به شما باورمند می شویم که شما در عمل نشان بدهید و در این باره موفقیت های را بدست بیاورید.

در همین حال ضمیر کابلوف به پاسخ این پرسش که آیا نماینده امریکا موضوع تامین سلاح طالبان از طرف روسیه را که همیشه در رسانه های غربی به نشر می رسد را مطرح کرد، او گفت: نماینده امریکا درباره این موضوع چیزی به او نگفته است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این وزارت امور خارجه روسیه اتهامات عرضه سلاح به گروه طالبان را رد کرده بود.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده است که نه دولت افغانستان و نه نیروهای نظامی امریکا و ناتو در افغانستان هیچ شواهدی را در این باره ارائه نکرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه اشاره شده بود، که این کشور تنها با طالبان به خاطر ایمنی شهروندان خود و موضوع روند آشتی ملی آنها با دولت افغانستان در تماس بوده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала