شرکت روسی برنامه های ضد ویروس را به نیروهای مسلح برازیل عرضه خواهد کرد

© Sputnik / Segrej Guneew /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت روسی برنامه های ضد ویروس را به نیروهای مسلح برازیل عرضه خواهد کرد
شرکت روسی برنامه های ضد ویروس را به نیروهای مسلح برازیل عرضه خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رفائیل ایرناندیس (Raphael Hernandes) در مطلب منتشره در نشریه «Folha» دی سان پاولو، چاپ برازیل می نویسد، کمپنی روسی «لابراتوار کاسپرسکی» قرارداد عرضه خدمات به منظور تامین امنیت سایبری نیروهای مسلح برازیل: اردو، نیروی هوایی و بحری امضا کرده است، صحبت منجمله بر سر حفاظت در برابر ویروس های کمپیوتری مطرح می باشد.

تامینات پروگرامی کاسپرسکی به یکی دیگر از ابزار دفاع از این ساختارها که همراه باسایر ابزارهای امنیتی دیجتال، مانند خدمات تشخیص نفوذ وفعالیت های مخرب، مبدل خواهد گشت.
با کمک نمایندگی برازیلی EsyWorld که دفتر مرکزی آن در سان-پائولو قرار دارد، روسان در داوطلبی الکترونیکی سال 2015 شرکت کردند. قرارداد به ارزش 8.4 ملیون ریال (9،154 ملیون روبل) امضا شد. این قرارداد برای مدت 3 سال عقد شده است.
بیشترین مقدار این پول به مبلغ 5،4 ملیون ریال (9،82 ملیون روبل) برای اردو اختصاص داده شده است. برعلاوه قرارداد با نیروی هوایی به ارزش 3،2 ملیون ریال (4،42 ملیون روبل) و با نیروهای بحری — 6،1 ملیون ریال (5،29 ملیون روبل) نیز عقد شده است.
به گفته لابراتوارکاسپرسکی، کار نصب سیستم از دسمبر سال 2016 جریان دارد، اما به دلایل امنیتی، این هفته فقط رسما اعلام خواهد شد. در عین حال، این خبر قبلا در Diário Oficial منتشر شده است.
به گزارش کمپنی، ضدویروس بصورت تقریبی در 120 هزار دستگاه نصب خواهد شد. قرارداد در باره خدمات تخنیکی ارایه گزارش ها راجع به تهدیدها، نظارت و عکس العمل نسبت به حوادث پیشبینی میکند.علاوه بر این، آموزش نیز پیشنهاد خواهد شد.
در اعلامیه نیروهای مسلح برازیل راجع به این خبر داده شده که قبلا آنها راه حل واحد برای تمام رده های نیروها نداشتند. کار تحقق این شبکه در سال 2014 اغازگردیده است.
«به این ترتیب، اردو میتواند در عین زمان حوادث مربوط در عرصه امنیتی، مربوط به فایل ها و پروسه های مضر را پیگیری نماید و به این ترتیب سطح بلندتر امنیت اطلاعاتی را تامین کند».
نمایندگان نیروهای هوایی گزارش میدهد که خدمات مشایه قبلاً توسط شرکت ها Trend Micro و McAfee انجام میشدند. در دفتر مطبوعاتی نیروهای بحری تنها واقعیت امضا قرارداد را تائید کرده است. سیستم های ضدویروس امنیت کاربران را فراهم می کنند که کارشناسان آنها را حلقه بحرانی محسوب میکنند، چون به مثابه دروازه وردوی برای حملات پیچیده تر عمل می کنند.
جاسوسان روسیه
هفته گذشته اداره ترامپ بیانیه رسمی منتشر کرد که در آن در باره ارتباطات احتمالی بین کاسپرسکی و ادارات استخباراتی روسیه اظهار «نگرانی» شده است و استفاده از تامینات پروگرامی این کمپنی را در کمپیوترهای حکومت امریکا ممنوع ساخت.
کاسپرسکی بنیانگذار ومدیر عامل شرکت روسی در مصاحبه با Folha این تصمیم را با انگیزه سیاسی توضیح داد و گفت "همکاری ما با روسیه همانند سایر کشورها است". لابراتوار کاسپرسکی خدمات حکومت های کشورهای مختلف انجام میدهد و در جمله مشتریان آن سازمان های مانند انترپول (پولیس جنایی بین المللی) شامل می باشند.
ایفگینی اطمینان داد:"ما با آنچه که به حملات مربوط میگردد، کار می کنیم. همه خدمات ما متوجه حفاظت است ".
در ماه جولای امسال یک تیم پرسونل نظامی برازیلی از مرکز «لابراتوار کاسپرسکی» در مسکو بازدید نمود، تا کدهای آن محصولات که در برازیل مورد استفاده قرار میگرد مورد بررسی قرار دهند.
نمایندگان نیروهای مسلح گفتند که به دلیل پیچیدگی شبکه کمپیوتری تنها "پیشتازان بازار جهانی" قادر به انجام خدمات آن هستند و همه آنها کمپنی های خارجی هستند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала