تمرینات ناتو: بلغاریایی ها از آتشباری بر روس ها امتناع ورزیدند

© AFP 2023 / Janek Skarzynskiتمرینات ناتو: بلغاریایان از آتشباری بر روسان امتناع ورزیدند
تمرینات ناتو: بلغاریایان از آتشباری بر روسان امتناع ورزیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مطلب منتشره در «Global Research»، چاب کانادا گفته شده، راجع به اینکه صفوف ناتو تا چه حد آسیب پذیرند، حادثه آتی که در تمرینات «خیز نجیبانه» (Noble Jump) که در ماه جون در رومانیه رخ داده بود، گواهی میدهد.

در این تمرینات نظامیان از 11 کشور عضو ناتو: البانیه، بلغاریه، انگلستان، اسپانیه، یونان، لاتویا، هالند، ناروی، پولند، رومانیه و امریکا، بکار گرفته شده بودند. هنگام انداخت در پولیگون سربازان بلغاریه بصورت قطع از تیراندازی امتناع ورزیدند، چون بر اهداف «علایم شناسایی روسی ترسیم شده بودند و آنها (بلغاریایان) بر روسان تیراندازی نخواهند کرد!»
معلوم شد که در پولیگون مسوولیت اهداف تیراندازی را رومانیایان بر دوش داشتند. آنها برای تعین اهداف تیراندازی از مواد استفاده کردند که از تخته های اعلانات برداشته بودند که در پهلوی مراکز تجارتی قرار داشتند. تصاویر در روی تخته ها علایم شناسایی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه را به خاطر می آوردند. رومانیایان از تنبلی نشان های تیراندازی را رنگ نکرده بودند. آنچه که در روی آنها نشان داده شده بود، از فاصله نسبتاً دور واقعاً هم به علایم شناسایی نیروهای هوایی فدراسیون روسیه شباهت داشتند. این اشتباه به سرعت اصلاح شده بود. مواد تعویض شدند و از بلغاریایان معذرت خواستند. در مورد فاش نه کردن این معلومات فیصله بعمل آمده بود، ولی خبر بازهم فاش گردید.
در سال های 2014-2015 بلغاریا از استقرار عناصر مجتمع های دفاع ضدراکتی امریکا در خاک خود امتناع ورزید. در نتیجه امریکا جهت ایجاد شبکه مربوطه توافق کشور همجوار رومانیه را کسب کرد. در سال 2016 بلغاریا یکبار دیگر بصورت قطع از شرکت در تشکل بحریه ضد روسیه در بحیره سیاه با شرکت ترکیه، رومانیه و اوکراین امتناع ورزید که باید با پلان های روسیه در باره «مبدل ساختن بحیره سیاه به جهیل روسیه» مقابله میکرد. در نتیجه تمام این طرح دفن گردید. حادثه کنونی به بحران عمیق ناتو اشاره میکند و سطح نهایت نازل قابلیت محاربوی ناتو را نشان میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала