چرا مردم همچنان انسان را می خورند

© Photo / Pixabayچرا مردم همچنان انسان را می خورند
چرا مردم همچنان انسان را می خورند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردم در طول هزاران سال یکدیگر را میخوردند. دانشمندان استخوانهای انسانی با علایم دندان و ردیابی ابزار ابتدایی مربوط به چند صد هزار سال قبل یافته اند.

امروز در جهان متمدن كانيباليزم یکی از جنایت بسیار نفرت انگیز و ضد طبیعت بشری محسوب میشود.

باوجود این، در زمان ما موارد کانیبالیزم، برخلاف عقیده معمول، کم نیستند. علل آن بسیار مختلف — از تجارب جادوگری باستانی تا تنفر شخصی یا مذهبی، می باشند. موقعیت جغرافیای محلات که در آنها مواردی آدمخوری ثبت شده، بسیار وسیع است. نشریه "Lenta.ru" گزارش کوتاه از موارد پرسروصدای "کانیبالیزم " طی سال های اخیر آماده کرده است.

روزنامه های مشهور اروپایی و افریقایی در سال 2014 تقریباً با این عناوین مزین شده بودند:«در نایجریا رستوران بسته شده که در آنجا به مشتری که هیچ گمان هم نمی کرد گوشت انسان میداد». اما داستان از ابتدا تا انتها افسانه ثابت گردید.

در تابستان سال جاری، روزنامه نگاران فرانسوی در شبکه های اجتماعی افریقایی، داستان تکان دهنده راجع به سه کارگر چینی را کشف کردند که چند نفر از ساکنان محلی را سر بریدند و اجساد انها را خورند. فرانسویان به سرعت معلوم کردند که چینایان واقعاً هم مرتکب قتل شده اند، ولی هموطن شان را فقط بخاطر به قتل رسانده، تا او را غارت کنند و قصه خوردن نایجیریایان زاده تصور مریض کابران شبکه انترنیتی است.

 قصه های آدمخوری به اندازه وحشتناک هستند که اغلب به عنوان داستانهای ترسناک مورد استفاده قرار میگرند که با واقعیت وجه مشترک کمتر دارند.

چگونه میتوان به شخص آسیب ناپذیر مبدل گشت

« من از خوردن انسانها خسته شدم»، تبعه افریقای جنوبی که در اواخر اگست سال 2017 در یکی از ماموریت های ماموریت پولیس شهر اسکورت (ولایت کوازولو- ناتال در شرق کشور) جهت اعتراف بر جرم خود حضور یافته بود، با این حرف ها از ماموران نظم عامه استقبال نمود.

 او خواستار فوری بازداشت شد. ماموران پولیس حیرت زده گفته های شخص مذکور را باور نکردند، مگر او بلافاصله از بکس خود قسمتی از پا و دست زن رابیرون کشید. او حتی در مورد خانه در قریه نزدیک معلومات داد، که در آن همدستان او قرار داشتند.

پولیس بلادرنگ به محل واقعه رفتند و سه نفر را بازداشت کردند. در بین انها یک جادوگر روستایی و دو تن از دستیاران او شامل بودند و در کلبه اعضای بدن انسان را پیدا کردند.

 در این مورد جسله شورا قریه دایر گردید و همه مردم محلی آمدند. تقریبا نیمی از کسانی که حضور داشتند، اعتراف کردند: بلی انسانها را خورده اند، جادوگر معالجه کننده به آنها در این مورد هدایت داده بود. هنگام مصاحبه با ساکنان روستا، متوجه شدم که جادو گر از اهالی خواسته است، تا گورهای در گورستان محلی حفاری کند و استخوانها را بیاورند. به گفته معالج،" جادوگر"  هدف از این کار این بود که جامعه را از آفت های مختلف نجات دهد و در آینده ثروت به بار آورد.

یکی از باشندگان محلی معلومات داد:« این اصلاً نفرت آور است، مردم ما چقدر خوش باور هستند. بسیاری از دستیاران او — دزدان معمولی هستند که مواشی همسایگان را دزدی کرده اند. جادوگر به انها وعده داده بود که میتواند انها را از گلوله پولیس محافظت کند و پولیس نمی تواند آنها را بکشند». در حال حاضر جادوگر جعل کار و دو همدست او منتظر محاکمه هستند.

 مواد در مورد موضوع

موارد کانبالیزم در افریقای جنوبی نادر نیستند. برای مثال، در اپریل سال جاری، در ولایت کوانتسیلا (Kwantsila) یک پسر چهار ساله کشته شد. او قربانی عموی خود شد: او برادرزاده اش را میخورد و همزمان مقدار زیاد مواد نشه یی را استعمال میکند.

این اشتباه خواهد بود که بگوئیم کانبالیزم تنها از طرف ساکنان روستای تاریک صورت میگرد. بسیاری از این جنایات نه تنها در مناطق روستایی رخ میدهند، بلکه چنین واقعات وحادثات در شهرهای بزرگ و کاملا متمدن نیز صورت میگرد.

 چهار واقعه در یوهانسبورگ، هشت نفر در کیپ تاون، دو در دوربان و یکی در پریتوریا ثبت شده اند.

جالب اینست که آدمخوری طبق قوانین محلی جرم جنایی محسوب نمی شود و گناهکاران به اتهام قتل ویا اهانت به جسد محاکمه میشوند.

ساندویچ از گوشت انسان

 اصلاً خوردن همجنس نه تنها در جنوب قاره سیاه دوست دارند. در پایان سال 2013 — اوایل سال 2014 در پایتخت جمهوری افریقای مرکزی بانگی، درگیری ها براساس تعصبات مذهبی رخ داد: مسیحیان محلی به معنی واقعی کلمه مسلمانان را شکار میکردند.

روزی  چند نفر شاهد یک صحنه دلخراش بودند " از موتر مینی بس یک مسلمان بیرون آمد تا به نفر دیگر راه بدهد، اما او دوباره به بازگشت به داخل موتر موفق نه شد:او را جمعیت گرفتار کرد و کسی با کارد بزرگ بر او ضربات وارد می کرد. یکی از مهاجمان توته گوشت را از بدن این بدبخت جدا کرد و دوید، تا نان خشک پیدا کند و از آن "ساندویچ" ساخت و خورد.

 بسیاری کسان که این واقعه را دیدند، بلافاصله بیهوش شدند، دیگران واقعاً عصبانی شدند"، در این باره را ژان سیلوستر چیا معلومات داد.

یکی دیگر از شاهدان عینی این صحنه، آلن گرابوبو، یادآور شد: یک سالخورده سر بریده شده را برداشت، با دقت آن را با احتیاط در یک پاکت گذاشت و قول داد که او را با همسایگانش خواهد خورد.

مواد در مورد موضوع

در دسمبر سال 2012، در شهر گوما، پایتخت ولایت کیووی شمالی (جمهوری دموکراتیک کانگو، DRC)، اعضای یکی از گروه های منطقه ای که در منطقه فعالیت می کردند، پنج ساکن محلی را اعدام کردند و بدن آنها را سوختاندند. طوری که یکی از خبرنگاران رادیویی که در اثنای قتل عام حضور داشت، می گوید اشخاص که اعدام شدند برای خوردن گوشت انها شب آماده گی گرفته میشود. او در حال که وحشت زده شده بود، اظهار داشت: "این اولین بار نیست".

اشتیاق آلمانی

در باره انسان خواران اروپایی نیز گاهی اوقات در اخبار جنایی محلی گزارش داده میشود.

در ماه اگست سال 2014، محکمه آلمان بررسی دوسیه افسر پولیس سابق 56 ساله Detlef Günzel، که به قتل و خوردن گوشت انسان متهم بود، آغاز نمود.  به گفته تحقیق کنندگان، گیونزل در سایت خود را راجستر کرده بود که به "شیوه های افراطی جنسی" و انسان خوری وقف شده بود. در انجا او با یک باشنده هانوور، پولندی الاصل بنام وایتسیخ ستیپینوویچ آشنا شد.

براساس مواد دوسیه، تبعه پولندی در نامه های متعدد، پیام های SMS و مکالمات تلیفونی به رفیق المانی خود گفته بود که چگونه از دوران کودکی آرزوی کشته شدن داشت، تا گوشت او خورده شود.

گونزل داوطلب شد تا رویا او رابه حقیقت مبدل سازد و واتسیخ را به خانه اش در حومۀ درزدن دعوت کرد. پولیس سابق المانی در زیر زمینی مهمان را به قتل رساند، بدن او را پارچه پارچه کرد توته کرد تمام جریان را با دقت توسط کمره ثبت میکرد. حاضرین این جریان قضایی که نوار را مشاهده کردند، بعداً یاداوری میکردند، آنچه را که دیدند، "وحشت خالص" بود.

پس از اعدام وحشتناک — المانی ابتدا پولندی را اویزان کرد و سپس از بدن قربانی که هنوز زنده بود، به ارامی توته های گوشت را قطع میکرد.

این پولیس سابق المان میگوید که قسمت توته های گوشت او را خورد و قسمت دیگر بدن او را در حیاط خانه دفن کرده است. مگر علی الرغم تحقیقات دقیق،  پولیس به واقعیت  کانبالیزم موفق نه شدند.

علاوه بر این، وکیل مدافع متهم موفق شد که قضات آلمانی را متقاعد سازد که موکل او به شخصی در مرگ اش کمک نموده که خود او خواستار آن بود. در نتیجه محکمه گیونزل المانی را به 5،8 سال حبس محکوم نمود. اما این حکم در حال حاضر مورد تجدید نظر قرار می گیرد. این داستان وحشتناک به ناظران رویدادهای 15 سال پیش را یاداوری میکند. در سال 2001، تبعه آلمانی، آرمین مییوس (Armin Meiwes)، یورگن براندیس، برنامه نویس برلین را با رضایت خودش، کشت و گوشت او را خورد.

آرمین مییوس در انترنیت اگاهی را به نشر سپرد: کسی را می پالید که میخواهد خورده شود. براندیس به این اعلان پاسخ داد. طوریکه از ویدو معلوم میشود، مییوس پس از معامله نوبتی جنسی آله تناسلی براندیس را برید.

 مرد خسی شده مقدار زیاد داروی ضد درد و الکول را مصرف کرد و بعداً مییوس او را کشت. او گوشت قربانی را دریخچال ماند و در طول چند ماه آن را خورد.

آدمخور در دسمبر 2002 دستگیر شد: یکی از کاربران شبکه آگاهی جدید برای قربانیان بالقوه و شرح قتل قبلی را یافت. در ابتدا او را نیز به 8.5 سال حبس به اتهام قتل غیرعمدی محکوم نمودند، اما سه سال بعد به حبس ابد محکوم شد.

آدمخور از روانا

در تابستان سال 2010، فرانسوی نیکولا کوکین به خاطر قتل و آدمخوری به 30 سال زندان محکوم شد. در زمان جنایت، این مرد به خاطر تلاش تجاوز جنسی در زندان به سر می برد. در تاریخ 2 جنوری سال 2007 او با یکی ازدو زندانی هم سلول خود نزاع کرد. نیکولا کوکین فکر کرد که او اطاق را خوب پاک نه کرده. او به همین سبب همسایه خود را تا بیهوشی لت وکوب کرد. بعد از او قفس سینه اورا باز کرد تا قلب اورا بخورد. اما بعداً تغییر عقیده کرد یک تکه ازگوشت شش اورا برید و با مقدار زیاد مصاله جات و برنج آن را خورد.

بعدها، یکی از متخصصان قضیه به محکمه گفت که قربانی هنگامی که قاتل سینه او را باز کرد، زنده بود: "مطالعات نشان داد که قلب قربانی هنوز از ضربان باز نه مانده بود و قربانی هنوز نفس میکشید". در جریان تحقیقات، کوکین توضیح داد که می خواست "روح" قربانی خود را بگیرد. این گفته در مورد سلامت روانی متهم شک و تردید به وجود آورد، اما دوکتوران او راسالم  یافتند. زندانی دوم، که شاهد این جنایات وحشتناک بود، بعداً خودکشی کرد. او نمی توانست از شوک که دیده بود، رهایی یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала