پرویز مشرف هرگونه دست داشتن در ترور بی نظیر بوتو را رد کرد

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر پرویز مشرف هرگونه دست داشتن در ترور بی نظیر بوتو را رد کرد
پرویز مشرف هرگونه دست داشتن در ترور بی نظیر بوتو را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان با انتشار ویدئویی هر گونه نقش و مسئولیتش را در حادثه ترور بی‌نظیر بوتو، صدراعظم فقید این کشور در سال ۲۰۰۷ مجددا رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، بینظیر بوتو صدراعظم پیشین پاکستان در سال ۲۰۰۷ بر اثر یک حمله انتحاری در شهر راولپندی ترور شد. او در حین شرکت در یک تجمع انتخاباتی و در حالی که قصد داشت در انتخابات جانشین پرویز مشرف به عنوان رئیس‌جمهور پاکستان شود، کشته شد.
پرویز مشرف روز گذشته در یک پیام ویدئویی از محل اقامتگاهش در تبعید در شهر لندن اظهار داشت: آصف علی زرداری، همسر بی‌نظیر بوتو تنها کسی بوده که از قتل بوتو سود می‌برده است و بعدا نیز خودش رئیس‌جمهور پاکستان شد در حالی که مشرف مجبور به کناره‌گیری شد.
ماه گذشته میلادی محکمه ای در پاکستان دو افسر پولیس این کشور را به دلیل کوتاهی در محافظت از جان بی‌نظیر بوتو به ۱۷ سال زندان محکوم کرد. خود مشرف نیز که متهم به همدستی در این ترور شده، در جلسه محاکمه‌اش در سال ۲۰۱۳ اقرار به بی‌گناهی کرد اما در ماه اوت قاضی محکمه بعد از آنکه مشرف از حضور در محکمه خودداری کرد، دستور به توقیف دارایی‌های وی داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала