کرزی: امریکا خواستار تداوم جنگ در افغانستان است

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: امریکا خواستار تدوام جنگ در افغانستان است
کرزی: امریکا خواستار تدوام جنگ در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در مصاحبه با مجله فارین پالیسی گفته است که راهبرد جدید امریکا برای افغانستان یک برنامه جنگی بوده و این به معنای طولانی شدن جنگ افغانستان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه با مجله فارین پالیسی (Foreign Policy) درمورد راهبرد جدید اداره دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا برای افغانستان گفته است:‌ "این (راهبرد جدید ترامپ) جنگ در افغانستان را شعله ور تر می سازد و هدف آن افزایش جنگ در افغانستان می باشد". وی افزود:‌ "آنها برای دریافت راه حل هیچ کاری نمی کنند، بلکه در جریان تمام مدت برای ایجاد موانع کار کرده اند".
وی افزوده:" پالیسی ترامپ در افغانستان یک پالیسی جنگی است و با پالیسی باراک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا چندان تفاوتی ندارد".
رییس جمهور پیشین کشور تاکید کرده که او در دوران حکومتداری‌اش بارها از امریکایی ها خواسته تا به جای قتل و کشتار مردم بیگناه افغانستان، مراکز اصلی تروریستان را در خاک پاکستان هدف قرار دهد اما امریکایی هرگز به این خواسته او توجهی نکردند.
آقای کرزی بیان داشته که برنامه‌ها و سیاست های نادرست جنگی امریکا در افغانستان زمینه ساز طولانی‌تر شدن جنگ افغانستان شده است.
وی تاکید کرده است که مشکلات و بحران‌های افغانستان از راه گفتگو و صلح حل خواهد شد و ادامه جنگ به خاطر منافع دیگران نتیجه ای نخواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала