پوتین: امریکا تعهدات از بین بردن سلاح کیمیاوی را عملی نمی کند

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoپوتین: امریکا تعهدات از بین بردن سلاح کیمیاوی را عملی نمی کند
پوتین: امریکا  تعهدات از بین بردن سلاح کیمیاوی را عملی نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که ایالات متحده امریکا تعهداتش در پیوند به از بین بردن سلاح کیمیاوی را عملی نکرده است و تا حال سه بار آنرا به تعویق انداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اظهار اینکه روسیه انتظار دارد تا امریکا و کشورهای دیگر به تعهدات شان مبنی بر از بین بردن سلاح کیمیاوی در چارچوب توافقات بین المللی عمل کنند، گفت: "چنانچه معلوم است، بزرگ ترین کشورهای دارنده سلاح کیمیاوی روسیه و امریکا بودند که امریکا تا هنوز نیز باقی مانده و متاسفانه تعهداتش را مبنی بر از بین بردن سلاح کیمیاوی در مدت معین عمل نمی کند که تا حال سه بار به تعویق انداخته اند و دلیل اش را نیز کمبود مالیات بودجوی اعلام کرده است".

پوتین افزود: "در واقع این خیلی عجیب است، اما به هر حال ما انتظار داریم که ایالات متحده امریکا و کشورهای دیگر به تعهدات شان در چارچوب توافقنامه های بین المللی، عمل کنند".

تواقفنامه منع سلاح کیمیاوی که در سال ۱۹۹۳ به تصویب رسیده است داشتن سلاح کیمیاوی و تولید آنرا ممنوع قرار داده است. این توافقنامه شامل تمام کشورهای جهان به جز شش حکومت افریقایی و آسیایی می باشد. سازمان منع سلاح کیمیاوی از چگونگی اجرای این توافقنامه نظارت می کند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала