دولت ایران 205 زندانی افغانستانی را به کشورشان تسلیم داد

© Fotolia / ViewApartدولت ایران 205 زندانی افغانستانی را به کشورشان تسلیم داد
دولت ایران 205 زندانی افغانستانی را به کشورشان تسلیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون حقوق بشر وزیر دادگستری ایران گفت، که 205 شهروند افغانستان که در زندان های ایران زندانی بودند دبه کشور متبوعشان انتقال داده شد.

آیت الله خامنه‎ای: کودکان افغان نباید از حق آموزش در ایران محروم شوندلوی - اسپوتنیک افغانستان
آیت الله خامنه‎ای: کودکان افغان نباید از حق آموزش در ایران محروم شوندلوی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمود عباسی رئیس کارگروه انتقال محکومان و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ایران گفت: در چارچوب معاهده انتقال محکومان میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان و با حضور هیات بلند پاید افغانستان در ایران 205 تن از محکومان افغانستان از زندان های یز، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران و البرز در مرز مشترک دو کشور تحویل مقامات کشور افغانستان شدند.

او گفت: این کار با هماهنگی نمایندگان قوه قضائیه ایران، وزارت امور خارجه ایران، سازمان زندان ها و دیگر اعضای کارگروه انتقال محکومان و بیش از یک سال تلاش دوامدار انجام شده است.

وی در ادامه گفت: ما در سال گذشته نیز بیش از 400 زندانی محکوم افغانستانی را به آن کشور تسلیم داده ایم و در آینده نزدیک نیز شمار بیشتری از محکومان خارجی را به کشورهای شان تسلیم و انتقال خواهیم داد.

او همچنان گفت: در دو سال گذشته دایره معاهدات انتقال محکومان گسترده تر شده و ادارات موظف کارهای شان را به وجه احسن انجام داده اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала