داکتر عبدالله: افغانستان به نقطه وصل تجارتی در منطقه تبديل خواهد شد

© AP Photo / Massoud HossainiПремьер-министр Афганистана Абдулла Абдулла
Премьер-министр Афганистана Абдулла Абдулла - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با تاکید بر افزایش مناسبات تجاری- ترانزیتی و گسترش روابط بازرگانان افغانستان، هند وایالات متحده آمریکا گفت که با گشایش راه ‌های ترانزیتی از جمله راه ابریشم جدید، افغانستان به نقطۀ اتصال کشورهای منطقه مبدل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان طی سخنانی در نشست نمایشگاه و همایش "گذار به سوی رفاه" در دهلی نو پایتخت هند با تاکید بر افزایش مناسبات تجاری- ترانزیتی و گسترش روابط بازرگانان افغانستان، هند و ایالات متحده آمریکا گفت: با گشایش راه‌ های ترانزیتی از جمله راه ابریشم جدید، افغانستان به نقطه اتصال کشورهای منطقه مبدل خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از دهلی نو و واشنگتن به خاطر برپایی این نمایشگاه، سرمایه ‌گذاری افغانستان، هند و آمریکا را فرصت استثنایی در زمینه توسعه کشورش و منطقه خواند.
عبدلله اظهار داشت که قرار بود دیروز این نمایشگاه را افتتاح کند، اما به دلیل حادثه تروریستی در کابل نتوانست در مراسم افتتاح شرکت کند.
وی افزود: حوادث تروریستی مانند دیروز در کابل، نشان‌دهنده چالش‌هایی است که ما به آن روبروهستیم. تروریست‌ها می‌توانند کارها را به تأخیر اندازند ولی نمی‌توانند ما را متوقف کنند.
رئيس اجرایی افغنانستان همچنین از دیدار و ملاقات روز گذشته با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در کابل سخن گفت و اعلام کرد که جامعه جهانی و ایالات متحده آمریکا، یک ‌باردیگر به حمایت از دولت وحدت ملی، صلح، ثبات، اصلاحات همه‌جانبه در افغانستان تأکید کردند.
او ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه سه روزه بتواند روزنه تازه‌ای را در مناسبات منطقه‌ای به ویژه روابط اقتصادی میان بازرگا نان افغانستان، هند و آمریکا بگشاید و از تاجران هندی خواست تا در بخش معادن٬ زیرساختارها و بهداشت در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
گفتنی است در نشست نمایشگاه و همایش «گذار به سوی رفاه» در دهلی نو پایتخت هند که با حضور 700 تن از بازرگانان افغانستان، هند و ایالات متحده آمریکا برگزار شده است، بازرگانان سه کشور راه‌ های گسترش روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی را جستجو خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала