سفیر روسیه در دوشنبه: روسیه نگران افزایش تهدیدات و چالش های افغانستان است

© Sputnik / Амир Исаев /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر روسیه در دوشنبه: روسیه نگران افزایش تهدیدات و چالش های افغانستان است
سفیر روسیه در دوشنبه: روسیه  نگران افزایش تهدیدات و چالش های افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در تاجکستان گفت، روسیه از افزایش تهدیدات و چالش های ناشی از بحران افغانستان نگران است.

کشته شدن دو قاچاقبر مواد مخدر در سرحد افغانستان – تاجکستان - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن دو قاچاقبر مواد مخدر در سرحد افغانستان – تاجکستان
به گزارش اسپوتنیک، ایگور لیاکین فرولوف سفیر روسیه در کنفرانس بین المللی مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی اوراسیا در شهر دوشنبه تاجکستان گفت:- "وضعیت در جمهوری اسلامی افغانستان به ویژه در ولایت های شمالی این کشور که مرز مشترک با کشورهای آسیای مرکزی دارد بسیار وخیم است. کشور تاجکستان که با شمال افغانستان 1344 کیلومتر مرز مشترک دارد و که در مناطق در امتداد کوه ها قرار گرفته و غیر قابل دسترس می باشد".

او در ادامه گفت:- "روسیه به عنوان دوست و شریک استراتژیک کشورهای آسیای مرکزی از افزایش تهدیدها و چالش های کشور بحران زده افغانستان برای این کشورها نگران می باشد".

دیپلمات گفت:- "روسیه می بیند که مقامات تاجک برای تقویت مرزها و جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی و افراطی در این کشور بسیار تلاش می کنند. با این حال با توجه به این واقعیت این تهدیدها و چالش ها بسیار زیاد می باشد و جامعه بین المللی و بالاتر از همه کشورهای دوست باید کمک های لازم به کشورهای آسیای مرکزی به خاطر مقابله با تروریست ها ارائه نمایند".

او گفت:- "روسیه در حال حاضر به تاجکستان در زمینه نظامی فنی و مرزی همکاری می کند و نیروهای روسیه با نیروهای تاجکستان مانورهای نظامی مشترک برگزار می کنند".

سفیر گفت:- "کشورهای جنوبی مستقل مشترک المنافع که مرز مشترک با افغانستان دارند در معرض خطر بیشتری قرار دارند".

یادآوری می کنیم، که ولایت های شمال افغانستان نزدیک به یک دهه می شود که بسیار ناامن شده و هرز گاهی گروه تروریستی طالبان و داعش مناطق را از دست نیروهای دولتی می گیرند که می توان به جنایت اخیر این گروه ها در روستای میرزاولنگ اشاره کرد، که در آن بیش از 50 نفر ملکی را به شهادت رساندند و خانه های آنها را چور و چپاول کردند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала