جنرال سوریایی:روسیه علاوه بر نقش نظامی نقش سیاسی و دیپلماتیک را در سوریه بازی میکند

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovجنرال سوریایی:روسیه علاوه بر نقش نظامی نقش سیاسی و دیپلماتیک را در سوریه بازی میکند`
جنرال سوریایی:روسیه علاوه بر نقش نظامی نقش سیاسی و دیپلماتیک را در سوریه بازی میکند` - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک،کارشناس نظامی جنرال عبدالمجاهد عبدالحمید به ریانووستی گفت: در حل و فصل بحران سوریه، فدراسیون روسیه نه تنها نقش نظامی بلکه در حوزه های دیپلماتیک و سیاسی نقش موفق را بازی میکند.

دقیقآ دو سال قبل بتاریخ 30 سپتامبر2015 به درخواست مقامات سوریه،نیرو های هوایی-فضایی روسیه عملیات مبارزه با تروریسم را در سوریه آغاز کردند.

متخصص سوریایی گفت"موقعیت سیاسی و دیپلماتیک روسیه در سوریه ،در شش بار استفاده حق وتو در شورای امنیت ملل متحد بیان شده است ،که به ناتو و امریکا اجازه حمله به کشور ما نداده است.

او همچنین نقش سازماندهی فدراسیون روسیه در حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه در مذاکرات آستانه و ژنو را اشاره کرد. روسیه تمام کشورهایی که از تروریست ها حمایت میکنند متقاعد ساخت تا از موقعیت های خود دور شوند.

وی افزود از لطف و برکت حمایت نظامی روسیه،85 در صد کشور را تحت کنترول داریم.

او همچنین به کمک های بشر دوستانه روسیه اشاره کرده گفت"زمانی آشکار شد که هدف روسیه جلو گیری از خونریزی و ایجاد شرایط برای آشتی در سوریه است،روسیه در قلب تقریبآ تمام سوریایی ها نفوذ کرده است".

وی تاکید کرد که مشارکت روسیه در مسله سوریه به درخواست دمشق باتوجه با دو اصول است- محافظت ازحاکمیت دولت سوریه مطابق با منشور سازمان ملل متحد و مبارزه با تروریسم بین المللی.به گفته وی مردم سوریه"سهم فدراسیون روسیه در مبارزه با تروریسم بین المللی، و رهایی  سوریه از قاتلان و جنایتکارانی که اعراب و غرب حمایت می کرد ،فراموش نمیکند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала