کشف فوائد ویدیو گیم ها برای حافظه

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Посетители в компьютерном клубе киберспортивной арены Yota Arena в Москв
Посетители в компьютерном клубе киберспортивной арены Yota Arena в Москв - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گیمرها می توانند اطلاعات را سریعتر تجزیه و تحلیل نموده و به حافظه بسپارند .

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان علوم اعصاب از دانشگاه روهر بوخوم می گویند که گیمرها می توانند در مقایسه با کسانی که علاقمند بازی های کمپیوتری میباشند، اطلاعات را سریعتر تجزیه و تحلیل نموده و به حافظه بسپارند.
دانشمندان پس از آزمایشی که در آن حدود 200 رضا کار — گیمر های حرفوی اشتراک نموده بودند به این نتیجه گیری رسیدند. در میان این رضاکاران کسانی بودند که در هفته 15 ساعت از وقت شانرا صرف ویدیو گیم ها میکنند و همچنان کسانی که به صورت دایمی بازی نمیکردند.
به شرکت کنندگان آزمایشی را پیشنهاد نمودند: آنها باید بر اساس ترکیبی از کارت ها که مطابقت بر یکی از دو نتیجه داشت پیش بینی میکردند که آیا آب و هوا "آفتابی" یا "باران خواهد بود؟
در زمان آزمایش، کارشناسان نتایج شرکت کنندگان را با یک تصویرگر مغناطیسی "ام ار تی " دریافت کردند.
آزمایش نشان داد که گیمرها تجزیه و تحلیل پرسشنامه را بصورت بهتر انجام دادند و آنها اطلاعات بیشتری را کسب نمودند.
تحقیقات نشان می دهد که گیمر ها وضیعت های مختلف را سریعتر تجزیه و تحلیل نموده ، نتیجه گیری و تقسیم فکتور ها را بهتر انجام داده و به ویژه در موقعیت هایی که عدم اطمینان در آن موجود باشد بهتر نتیجه گیری نموده میتوانند.
به این ترتیب دانشمندان نتیجه گیری نمودند که ویدئو گیم بخش های مختلف مغز به طور مثال — هیپو کامپ را که وظیفه حافظه را بر عهده دارد ، تقویت میکند.
این مسله نه تنها برای جوانان ، بلکه برای اشخاص مسن نیز حائز اهمیت میباشد. زیرا تغییرات در حافظه میتواند میتواند باعث بیماری " فراموشی" گردد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала