عدم مساوات بین آلمان شرقی و غربی

© AP Photo / Markus Schreiberعدم مساوات بین آلمان شرقی و غربی
عدم مساوات بین آلمان شرقی و غربی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکل: بیست و هفت سال بعد از اتحاد دوباره آلمان تا کنون نابرابری بین شرق و غرب وجود دارد

صدر اعظم آلمان اعتراف کرد که حدود 27 سال بعد از سقوط دیوار برلین و اتحاد دوباره کشورش هنوز هدف برابری شرایط زندگی در ایالتهای شرقی و غربی آلمان محقق نشده است.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه آلمانی "دی ولت"، "آنگلا مرکل"، پیروزی چشمگیر حزب افراطی آلمان در انتخابات پارلمانی را تنها مسئله ای مربوط به شرق آلمان ندانسته و آن را نتیجه ناامنی بسیاری از مردم در شرق این کشور و همچنین غرب دانست.

وی طی سخنانی به ابراز برخی دلایل پیروزی چشمگیر حزب افراطی در انتخابات پارلمانی پرداخته و ترس از دست دادن بسیاری چیزها در زندگی انسان ها را از جمله دلایل روی آوردن آنها به این حزب افراطی دانست.

مرکل همچنین گفت: ما باید نگرانی انسان ها را جدی بگیریم و مسائل آن ها را حل کنیم و فرقی نمی کند که آن ها در کدام منطقه آلمان اقامت دارند و این روش باید در تمام آلمان به کار گرفته شود.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت که این تنها مسئله ای در شرق آلمان نیست. ما طبیعتا همچنین در بخش هایی از ایالات غربی هم شاهد تقویت حزب افراطی بودیم. ما چنین نگرانی هایی درباره جهانی سازی و تامین بد زندگی را همچنین در ایالت های غربی آلمان می بینیم. ما باید انسان ها را از طریق حل مشکلات شان دوباره شنونده خود کنیم. من این را بعد از انتخابات پارلمانی آلمان به عنوان تکلیف بسیار اصلی و مشخص خود می بینم.

مرکل در حین حال اعتراف کرد که هدف شرایط زندگی برابر در غرب و شرق آلمان همچنین 27 سال بعد از اتحاد دوباره این کشور هنوز محقق نشده است. ما هنوز برخی مسائل ساختاری را داریم.

وی به طور مثال به شرایط متفاوت ثروت و دارایی های مردم در ایالت های غربی و شرقی آلمان اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала