باید در مقابل تهدیدات جدید متحد شویم

© AFP 2023باید در مقابل تهدیدات جدید متحد شویم
باید در مقابل تهدیدات جدید متحد شویم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سید حسن نصرالله افزود: باید کسانی که داعش را ایجاد و حمایت کردند، مجازات شوند.

سپوتنیک به نقل از تسنیم، سید حسن نصراالله منشی عمومی حزب الله لبنان گفت: داعش بدترین پدیده ای است که در منطقه ما بروز کرد. شما به حجم ویرانی هایی که داعش به کشورها و  ملت های منطقه وارد کرد، نگاه کنید. به حجم خدشه ای که به چهره اسلام وارد کرد، بنگرید. به میزان خدماتی که داعش به اسرائیل کرد، نگاهی بیاندازید. با توجه به این امر، ما امروز خواهان تداوم نبرد در هر جایی برای از بین بردن داعش هستیم.

وی تاکید کرد: داعش یکی از جلوه های حرکت خزنده تفکر تکفیری است و ممکن است که مشابه آن در هر زمان و مکانی ایجاد شود. باید موضعی قاطع گرفته شود تا این فاجعه تکرار نشود.

منشی عمومی حزب الله گفت: امت اسلامی باید موضع خود را در قبال تفکر تکفیری وهابی مشخص کند.‎

وی درباره طرح امریکا برای تقسیم و تجزیه منطقه تصریح کرد: اکنون با طرح تقسیم روبرو هستیم و باید با آن مقابله کنیم. اگر به امریکا اعتماد شود، تقسیم صورت خواهد گرفت. تقسیم طرح واقعی امریکا در منطقه است. امروز ملت عراق و همه ملت های منطقه باید دشمن و دوست خود را بشناسند. نباید به امریکایی ها اعتماد کنید. به خودتان اعتماد کنید و از دوستان واقعی خود کمک بخواهید. امریکا عامل همه مصیبت و مشکلات در این منطقه است. دولت جدید امریکا برای جنگ های جدیدی از کوریا گرفته تا ونزوئلا و کیوبا آماده می شود. ما امروز در برابر دولتی قرار داریم که عامل مشکلات است و نمی توان به آن اعتماد کرد، زیرا برایش آسان است که بدون چشم به هم زدن از معاهدات شانه خالی کرده و کنار بکشد.

وی خطاب به عراقی ها درباره برگزاری همه پرسی جدایی طلبانه در اقلیم کردستان عراق گفت: عراقی ها باید به خود و دوستان خودشان که مخالف تقسیم منطقه هستند، تکیه کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала