آماده باش نیروهای امنیتی افغانستان در روز عاشورا

© کریمآماده باش نیروهای امنیتی افغانستان در روز عاشورا
آماده باش نیروهای امنیتی افغانستان در روز عاشورا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امنیتی افغانستان پس از حمله جمعه گذشته امروز که مصادف است با روز دهم محرم برای مقابله با حملات احتمالی به حالت آماده باش درآمد.

حملات تروریستی علیه شیعیان برای ایجاد تفرقه صورت گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
حملات تروریستی علیه شیعیان برای ایجاد تفرقه صورت گرفته است
به گزارش اسپوتنیک، امروز که مصادف است با روز دهم محرم روز «عاشورای حسینی» است، نیروهای امنیتی افغانستان تدابیر امنیتی خود را در شهرهای مختلف این کشور افزایش داده و کابل شاهد افزایش ایست های بازرسی توسط پولیس و نیروهای مردمی می باشد که این کار سبب راه بندان در بسیاری از مناطق شهرهای افغانستان مخصوصا کابل شده است.

افغانستان با اکثریت مسلمان سنی با خشونت‌های فرقه‌ای که موجب ویرانی کشورهایی مانند عراق شده‌ درگیر نبوده است اما در سال‌های اخیر جامعه مسلمان شیعه در این کشور با حملاتی از این دست توسط گروه های مخالف دولت افغانستان روبه‌رو بوده است.

دولت افغانستان چند صد نگهبان داوطلب را زیر آموزش‌های پایه قرار داده و برای آنان سلاح فراهم کرده تا در نزدیکی مساجد و محل‌های گردهم‌آیی مستقر شوند اما بسیاری بر این باورند که این اقدامات محافظتی که تنها نزدیک به 400 مسجد را در تعدادی از شهرها تحت پوشش قرار می‌دهد برای مقابله با خطر حملات تروریستی کافی نیست.

یادآوری می کنیم، که در مراسم عاشورای سال 2011 بیش از 80 تن از مردم در حملات کابل و مزار شریف کشته شدند، که مسئولیت آن حملات را گروه جهنگوی به عهده گرفت. از آن زمان یک سلسله حملات تروریستی در افغانستان انجام شده که در تازه‌ترین مورد آن در ماه گذشته، 20 تن از مردم طی یک حمله انتحاری در مسجدی در کابل کشته شدند.

جمعه گذشته نیز یک تن انتحاری در نزدیکی حسینیه قلعه فتح الله خود را منفجر که و یک تن دیگر توسط نگهبانان زخمی و یکتن دیگر زنده دستگیر شدند. در حمله روز جمعه بیش از شش نفر شهید و بیش از 30 نفر زخمی شدند.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، ضمن محکوم کردن حمله روز جمعه کابل اظهار کرد، این اقدامات وحدت میان مذاهب را در افغانستان از بین نخواهد برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала