قصر سفید دفتر طالبان در قطر را مسدود می کند

© Sputnik / Vladimir Vedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر قصر سفید دفترطالبان در قطر را مسدود می کند
قصر سفید دفترطالبان در قطر را مسدود می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده برنامه ای را برای پایان دادن به حضور نمایندگان طالبان در دوحه پایتخت قطر را روی دست گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش نسخه الکترونیکی روزنامه " وال استریت ژورنال " امریکا ، علی رغم مخالفت وزارت امور خارجه امریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور قصد دارد نمایندگی سیاسی طالبان را در قطر مسدود کند.
رئیس جمهور امریکا می گوید، این نمایندگی طالبان که از سال 2013 در دوحه شروع به فعالیت کرده و طبق پلان باید در حل و فصل منازعات در افغانستان کمک و مذاکراتی را برگزار می کرد، در عملکرد خود ناکام ماند، و به همین دلیل دیگر نیازی به این نمایندگی و حمایت از آن نیست. به گفته این منبع، طوریکه به نظر می رسید، مقامات وزارت امور خارجه امریکا مخالف این اقدام می باشند و از واشنگتن خواسته اند تا از اتخاذ چنین تصمیمی خودداری ورزد.
درحین حال، طالبان در مورد مسدود کردن نمایندگی سیاسی شان در قطر هشدار داده و گفته اند، اگر این دفتر بسته شود، دیگر حتی در مورد مذاکرات مسالمت آمیز سخنی نخواهند زد.
مدتی قبل، ریچارد فرانک سخنگوی دانشکده سیاست و روابط بین الملل در دانشگاه ملی استرالیا، درباره رقابتهای روسیه و آمریکا در خاورمیانه از جمله مسئله «حمایت» از سوی طالبان در افغانستان صحبت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала