چگونه ماهواره شوروی بر سرکل بشریت تاثیرکرد

© Sputnikچگونه ماهواره شوروی بر سرکل بشریت تاثیرکرد+ویدیو
چگونه ماهواره شوروی بر سرکل بشریت تاثیرکرد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک،چهارم اکتوبر یکی ازروشن ترین و مهم ترین رویداد در تاریخ علمی جهان – 60 مین سالگرد پرتاب ماهواره مصنوعی "اسپوتنیک PS-1" را جشن میگیریم.

 این دستگاه کوچک با قطر 58 سانتی متر مدت سه ماه در مدار حرکت کرد. و راه اندازی ان  به یک انقلاب واقعی نتنها در جهان فضا نوردی بلکه در بسیاری از زمینه های علم تبدیل شد.

مردم از زمین با علاقه خاصی شعله کوچک را که بطرف ستارگان پرواز میکرد و دست کار انسان بود نگاه میکردند. این پیروزی یک مهندس نا مشخص شوروی بود. اما در سال 1957 این دلیل افتخار و سربلندی برای ناتالیا کارالیووه — دختر طراح عمومی سرگی کارالیووه بود.

ناتالیا یادآور شد"من مطمئن بودم که آن پدر من است. این موفقیت را برای وی از طریق تلگرام و تماس تلفنی تبریک گفتم. در آن زمان او برایم  در مورد ایستگاه های فضایی، از قطار های فضایی و از اینکه فضانوردان پرواز خواهند کرد گفته بود.من به این باور نمیکردم. و او با اطمینان برایم گفت:این همه بزودی بوجود می آید و تومتقاعد خواهی شد."Вести.Ru: Как советский спутник повлиял на головы всех землян https://t.co/WOylXqYbwY

پدرم….. پدرم بنیانگذار فضانوردی —کلام خود را عملی کرد و فضانوردان پرواز کردند و استیشن در مدار زمین دیده شد. اما  جهان  همه دستآورد های شخصی او را پس از مرگ طراح آگاه شد،هنگامی که نام او از حالت محرمانه خارج شد.او با فرمان محرم سرگئی پاولویچ خروشچف جایزه لینن را دریافت کرد.خروشچف به درخواست استکهلم چنین پاسخ داد: راه اندازی این دستگاه،شایستگی تمام مردم شوروی است،بدون آنکه یک کلمه از طراحان "شگفت انگیز ششگانه"کارالیوف یادآور شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала