اعتراف رئیس مجلس نمایندگان از وجود فساد در خانه ملت

© AP Photo / Rahmat Gulاعتراف رئیس مجلس نمایندگان از وجود فساد در خانه ملت
اعتراف رئیس مجلس نمایندگان از وجود فساد در خانه ملت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هنگامی که بحث روی موجودیت فساد در مجلس جدی شد و رمضان بشردوست در این باره انتقاد کرد، او به دستور رییس مجلس از تالار بیرون کشیده شد.

عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده گان که چندی پیش به فساد متهم شد، اکنون می پذیرد که فساد در مجلس نماینده گان وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آقای ابراهیمی در نشست روز دوشنبه مجلس، تأکید کرد که کمیسیون های مربوط موضوع فساد را در مجلس بررسی می کنند و نیاز نیست در مجلس عمومی این موضوع به بحث گرفته شود.
وی در این باره بیان داشت: «در رابطه به فسادی که در داخل تالار است، بحث کافی طی چند روز صورت گرفت. این بحث یک تصویر خوب را در بیرون از تالار ارایه نکرد و در صفحات مجازی هم عالم از مشکلات را داشت.»
در همین حال، رمضان بشردوست یکی از اعضای مجلس نماینده گان وجود فساد اداری را در این نهاد وحشت ناک می گوید، اما این عضو مجلس نماینده گان اجازه پیدا نمی کند که به سخنانش در این باره ادامه دهد.
آقای بشردوست گفت: «من می‎گویم که در واقعی هر چیزی که آلوده به فساد شود، با آب پاک می کنند اما وحشت ناک آن خواهد بود که آب خودش آلوده و کثیف باشد چی باید کرد؟»
در همین حال، عبدالقادر زازی وطن دوست، دبیرنخست مجلس نماینده گان ادامۀ گفت وگوها را در پیوند به اتهام های فساد اداری بر اعضای مجلس نماینده گان مخالف منافع ملی می گوید و به رمضان بشر دوست اجازه نمیدهد که سخنانش را تکمیل کند.
زازی گفت: «در اصول و وظایف داخلی آمده است که خلاف منافع ملی کسی که صحبت می کند، مایکش قطع شود و من مجبور استم که دیگر اصول و و ظایف داخلی را بالایتان تطبیق بکنم، شما هر روز مخالف منافع ملی صحبت می کنید.»
این کار دبیر مجلس، از سوی برخی دیگری از اعضای مجلس خلاف قانون خوانده می شود.
فرهاد عظیمی، عضو مجلس نماینده گان بیان داشت: «متوجه باشند که یک شخص ملاک تشخیص منافع ملی و آنچه که در قانون اساسی که جز وظایف اختیاری وکیل صاحبان است منافع ملی کشور را مدنظر بگیرند، ایشان نیستند.»
گزارش شش و نیم طلوع نیوز چندی پیش از دست داشتن رییس و رییس دبیرخانه مجلس نماینده گان در فساد اداری پرده برداشت- آنچه که رییس مجلس نماینده گان و رییس دبیرخانه این نهاد، آن را رد کردند. شماری از اعضای مجلس نماینده گان در چهار کمیسیون موظف شده اند تا این موضوع را پیگیری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала