رئیس پنتاگون: مذاکره با طالبان تنها راه تامین صلح در افغانستان است

© AP Photo / J. Scott Applewhiteرئیس پنتاگون: مذاکره با طالبان تنها راه تامین صلح در افغانستان است
رئیس پنتاگون:  مذاکره با طالبان تنها راه تامین صلح در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تنها یک راه برای رسیدن به صلح در افغانستان وجود دارد که آن هم مذاکره با طالبان افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده امریکا روز سه نشبه در نشست کمیته خدمات نظامی کانگرس امریکا در مورد وضعیت افغانستان که از طریق سایت این کمیته به طور مستقیم پخش می شد، گفت: تنها یک راه برای رسیدن به صلح در افغانستان وجود دارد که آن هم مذاکره با طالبان افغانستان است. آقای ماتیس تاکید کرد، حل و فصل سیاسی در افغانستان تنها در صورتی امکان پذیر است که طالبان از حمایت از تروریزم دست بردارند. وزیر دفاع این کشور افزود: "زمان آن رسیده که طالبان افغان این را درک کنند که با اجبار به قدرت نمی رسد و دیگر نمی توانند به تروریست های فراملتی که به آما آسیب می رسانند، پناهگاه امن دهند و یا از آنها حمایت کنند.
وی افزود: این 16 سال در افغانستان برای ما بسیار دشوار بوده است اما هدف ایالات متحده همچنان در این کشور پا برجا باقی مانده است که آنها افغانستان به یک کشور امن و باثبات مبدل گردد.
به گفته ماتیس، در حال حاضر 11 هزار نیروهای نظامی امریکا، 6؛8 هزار نیروی نظامی کشورهای عضو ناتو و سایر شرکای ائتلاف و همچننین 320 هزار سرباز و افسر افغان در حال مبارزه با افراط گرایان هستند. وزیر دفاع امریکا علاوه کرد، 3 هزار نظامی اگر به جمع نیروهای نظامی امریکا در افغانستان افزوده میشود که در آینده نزدیک عازم این کشور خواهند شد. علاوه براین، 15 کشور عضو ناتو نیز اعلام کردند که تعداد نیروهای خود را در افغانستان افزایش خواهند داد.
ماتیس گفت: "ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که ما در افغانستان برای تقویت امنیت ایالات متحده هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ گونه حملات تروریستی علیه امریکا و یا شرکا و متحدان ما در آسیای جنوبی طرح نمی گردد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала