اشرف غنی: هدف آخر ما صلح با طالبان است

© AFP 2023 / Filippo Monteforteاشرف غنی: هدف آخر ما صلح با طالبان است
اشرف غنی: هدف آخر ما صلح با طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری افغانستان با ابراز اطمینان از توانایی نیروهای داخلی برای حفظ امنیت کشورش، هدف آخر خود را صلح با طالبان دانست.

رئیس جمهور افغانستان از مدال آوران مسابقات سالنی ترکمنستان امروز تقدیر به عمل آورد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور افغانستان از مدال آوران مسابقات سالنی ترکمنستان امروز تقدیر به عمل آورد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در مصاحبه اختصاصی با بی‌بی‌سی در پاسخ به پرسشی درباره توانایی نظامی کشورش گفت، با وجود محدودیت‌های موجود، ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان در چند سال گذشته پیشرفت فراوانی کرده‌اند و این پیشرفت‌ها ادامه خواهد داشت.

اشرف غنی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چه زمانی نیروهای ناتو بتوانند از افغانستان خارج شوند، گفت:- "ما یک طرح امنیتی داریم و به سرعت در مسیر آن حرکت می‌کنیم".

 او افزود:- "به وضعیت وزارت دفاع ما در حال حاضر و شرایط آن در سه سال پیش نگاه کنید. در سال جاری، جنگ به شکلی عالی مدیریت شد زیرا ما مثل یک کودک دوازده ساله بودیم که مسئولیت یک فرد سی ساله را بر عهده گرفتیم، اما در این مسیر، رشد کردیم و حالا از لحاظ مدیریتی و رهبری، واقعا داریم به خوبی جا می‌افتیم."

رئیس‌جمهوری افغانستان در مورد زمان تحقق اهداف طرح امنیتی خود گفت:- "فکر می‌کنیم ظرف چهار سال نیروهای امنیتی ما بتوانند وظیفه خود را در چارچوب قانون اساسی برعهده بگیرند که عبارت است از داشتن انحصار مشروع قدرت."

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حدود دو سال دیگر برگزار می‌شود. در این مصاحبه، از اشرف غنی در مورد برنامه او برای این انتخابات سوال شد. او گفت: "اگر هدف برگزاری انتخابات تنها همین باشد، هرگز به اصلاحات دست نمی‌زنید؛ هدف شما باید اصلاحات باشد، انتخابات وسیله است و نه هدف. شما نامزد رسیدن به یک مقام می‌شوید تا کاری را انجام دهید نه اینکه موقعیت خود را برای همیشه حفظ کنید. سیاستمداران بسیار محافظه‌کار می‌شوند اما شرایط زمان ما مستلزم قدرت تخیل و شهامت در عمل است."

این سخنان را رئیس جمهور افغانستان در حال می زند، که بسیار از مناطق که پیش از آن در دست نیروهای امنیتی دولت افغانستان بود، حالا در دست طالبان است و یا در این مناطق جنگ جریان دارد و ولایت های شمال افغانستان روز به روز ناامن تر می شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала