هند از اعزام نیروی نظامی به افغانستان منصرف شد

© AP Photo / Channi AnandIndian army soldiers patrol near the highly militarized Line of Control dividing Kashmir between India and Pakistan, in Pallanwal sector, about 75 kilometers from Jammu, India, Tuesday, Oct. 4, 2016
Indian army soldiers patrol near the highly militarized Line of Control dividing Kashmir between India and Pakistan, in Pallanwal sector, about 75 kilometers from Jammu, India, Tuesday, Oct. 4, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز ماتیس در نشست سنای این کشور اعلام کرد که هند رویکرد جامعی را در قبال افغانستان در پیش گرفته و به دلیل حساسیت پاکستان از اعزام نظامیان خود به افغانستان صرف نظر کرده‌ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الوقت، جنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا درباره عدم اعزام نظامیان هندی به افغانستان اعلام کرد که هند از اعزام نیرو به افغانستان به خاطر ملاحظات پاکستان صرف نظر کرد تا از ایجاد پیچیدگی اوضاع در منطقه جلوگیری شود.
وی افزود: هند رویکرد جامعی برای کمک به دولت کابل در پیش گرفته و به دلیل حمایت‌های مالی مختلف در سال‌های گذشته تا حدودی مردم افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است.
جنرال ماتیس تصریح کرد: تا زمانی که تجهیزات آمریکایی برای جایگزینی تجهیزات روسی تهیه شود، دولت هند به ترمیم تجهیزات روسی ادامه خواهد داد.
نخست وزیر پاکستان چندی قبل در شورای روابط خارجه آمریکا گفته بود که پاکستان نقش سیاسی و یا نظامی هند در افغانستان را نمی ‌پذیرد.
از سوی دیگر، عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در واکنش به اظهارات نخست وزیر پاکستان گفته بود که هیچ کشوری نمی ‌تواند برای مناسبات افغانستان با هند، حد و مرزی تعیین کند.
چندی قبل نیز برخی از رسانه‌ها از احتمال اعزام نظامیان هندی به افغانستان برای آموزش نیروهای امنیتی افغان خبر داده بودند اما وزیر دفاع هند این موضوع را تایید نکرد.
وی در دیدار اخیرا جنرال ماتیس از هند اعلام کرد که این کشور در نظر ندارد تا نظامیان خود را به افغانستان اعزام کند، اما عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان اخیرا تفاهم ‌نامه‌ای را برای آموزش نیروهای پولیس افغان با هند به امضا رسانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала