وزیر امور خارجه پاکستان: هند در نشست حل و فصل بحران افغانستان شرکت نخواهد کرد

© AFP 2023 / Farooq Naeemوزارت امور خارجه پاکستان: هند در نشست حل و فصل بحران افغانستان شرکت نخواهد کرد
وزارت امور خارجه پاکستان: هند در نشست حل و فصل بحران افغانستان شرکت نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان گفت، که امریکا به اسلام آباد اطمینان داده است که هند هیچ نقش سیاسی در روند صلح در افغانستان بازی نخواهد کرد.

وزیر خارجه پاکستان: سیاست امریکا در قبال نقش هند در افغانستان غیر قابل قبول است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پاکستان: سیاست امریکا در قبال نقش هند در افغانستان غیر قابل قبول است
به گزارش اسپوتنیک، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در جمع گروه کوچکی از خبرنگاران خارجی درباره نتایج سفر رسمی خود در واشنگتن و دیدارش با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا گفت:- "امریکا به اما اطمینان داده است که هند هیچ نقش در روند صلح افغانستان بازی نخواهد کرد".

وی گفت:- "ما از راهبرد امریکا درباره هند نگران هستیم".

وزیر امور خارجه پاکستان گفت:- "به ما اطمینان داده اند، که هند هیچ گونه نقش سیاسی و نظامی در روند صلح در افغانستان بازی نمی کند".

سپس وزیر امور خارجه پاکستان به این پرسش خبرنگار اسپوتنیک، که آیا پاکستان در تمام شکل های مذاکرات برای حل و فصل افغانستان آماده است که سهم بگیرد، مانند مذاکرات 6+1 که برای حل بحران افغانستان کشورهای روسیه، امریکا، پاکستان، هند، چین، ایران و افغانستان، چنین پاسخ داد:- "ما آماده شرکت و کار در هر چارچوب مذاکرات هستیم".

پیش از این، مالا سیتارمن وزیر دفاع هند اعلام کرده بود، که دهلی در عملیات های نظامی در افغانستان شرکت نمی کند، چرا که امریکا و متحدان آن نقش هند را تنها در بازسازی پروژه های غیر نظامی این کشور محدود کرده است.

یادآوری می کنیم، که در ماه اگوست دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا یک راهبرد جدیدی را برای افغانستان اعلام کرد. در این راهبر خود او گفت، که نقش امریکا در افغانستان برای مبارزه با تروریست ها کشور گسترش خواهد یافت.

او همچنین گفت: ایالات متحده امریکا دیگر شمار نیروهای درگیر در عملیات ضد تروریستی و برنامه های نظامی خود را گزارش نخواهد داد.

او در ادامه گفت: نیروهای امریکایی به زودی از افغانستان بیرون نخواهد شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала