وزارت خارجه پاکستان- هند در پروسه صلح افغانستان شرکت نمی کند

© AP Photo / Anjum Naveedوزارت خارجه پاکستان- هند در پروسه صلح افغانستان شرکت نمی کند
وزارت خارجه پاکستان- هند در پروسه صلح افغانستان شرکت نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک،خواجه محمد آصف وزیرامورخارجه پاکستان پس از سفر رسمی به واشنگتن و دیدار با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا به گروه کوچکی از خبر نگاران خارجی گفت، ایالات متحده امریکا اطمینان داد،که هند در روند صلح افغانستان هیچ نوع نقش سیاسی را بازی نمیکند.

وی گفت که اسلام آباد "در مورد استراتژی ایالات متحده امریکا در هند نگران است". او افزود«برای ما اطمینان دادند،که  هند هیچ نوع نقش سیاسی و نظامی را در روند صلح افغانستان بازی نخواهد کرد».

پس از ان وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با ریانووستی گفت،که کشورش در حل وفصل افغانستان، در تمام فرمت های مذاکرات آماده است.  وی در پاسخ به سوال در مورد چشم انداز کار فرمت "6+1" برای افغانستان که در آن  کشور های روسیه،ایالات متحده امریکا،پاکستان ،هند، چین  و افغانستان شامل است گفت"ما آماده کار با هر فرمت هستیم".

پیش از این،"نیرمالا سیتها راما"  وزیر دفاع هند اعلام کرد،که  دهلی جدید در عملیات های نظامی در افغانستان  با امریکا و ایتلاف آنها اشتراک نمی ورزد،نقش هند در بازسازی افغانستان و پروژه های غیر نظامی محدود میشود.

دونالد ترامپ،ریس جمهور ایالات متحده امریکا در ماه اگست استراتیژی جدید در افغانستان را اعلام کرد. وی به ویژه اعلام کرد که قدرت نظامی امریکا  در مبارزه با تروریسم در افغانستان  گسترش خواهد یافت. و ایالات متحده امریکا دیگر تعدادنیرو های خود را،که در عملیات های ضد تروریستی درگیر اند گزارش نخواهد داد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала