ترامپ: ایران از کوریای شمالی پشتیبانی می کند

© AFP 2023 / Alex Edelmanترامپ: ایران از کوریای شمالی پشتیبانی می کند
ترامپ: ایران از کوریای شمالی پشتیبانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بر این باور است که ایران در امور مالی کوریای شمالی را کمک می کند.

کوریای شمالی این بار جاپان را به ابرهای هسته‌یی تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی این بار جاپان را به "ابرهای هسته‌یی" تهدید کرد
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در مصاحبه که با شبکه تلویزیونی تی بی ان روز شنبه داشت، گفت:- "من به این باورم که ایران تامین کننده مالی کوریای شمالی است، چرا که این کشور با کوریای شمالی داد و ستد دارند و این برای من غیر قابل قبول است. به این معامله گفته نمی شود، اما از نظر من با روح توافق مخالف می باشد".

وی گفت:- "شما در آینده نزدیک خواهید دید که من چه کار غیر قابل پیش بینی انجام خواهم داد و ایالات متحده بر این باور است که ایران در قبال توافق نامه برجام تعهدات خود را درست انجام نمی دهد، چرا که این یک بازیگر بسیار بد است و با این کشور برخورد خواهد شد".

در همین حال روز پنجشنبه واشنگتن پست گزارش داد، که در هفته آینده دونالد ترامپ تصمیم ایالات متحده امریکا را درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد کرد. بر اساس گزارش این نشریه، رهبر کاخ سفید در واقع قصد دارد که این معامله را از شکل فعلی آن بکشد و آن را باطل اعلام کند. به خاطر که کاخ سفید فکر می کند که موافقت نامه برجام خلاف منافع ملی ایالات متحده امریکا است.

در سال 2015 تهران و شش قدرت جهانی (بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده و فرانسه) در مورد حل مسئله هسته ای ایران توافق کردند و توافق نامه برجام به امضا رسید. این برنامه برای لغو تحریم های اعمال شده در برابر جمهوری اسلامی ایران در پیوند به برنامه هسته ای این کشور توسط شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا وضع شده بود و با امضا شدن توافق نامه برجام تحریم های وضع شد از ایران برداشته شد و در عوض تهران متعهد شد که فعالیت های هسته ای خود را محدود کند و آن را زیر کنترل ناظران بین المللی قرار دهد. این قرار داد در جنوری سال 2016 به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала