واکنش وزارت دفاع افغانستان به اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeواکنش وزارت دفاع افغانستان به اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان
واکنش وزارت دفاع افغانستان به اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان مبنی بر فروش تسلیحات نظامی از جانب نیروهای اردوی ملی افغانستان به هراس افگنان گفته است وزیر خارجه پاکستان در سخنرانی اش اظهارات عاری از حقیقت را برای تحریف اذهان جامعه جهانی، ایراد نموده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت وزارت دفاع ملی افغانستان، تورن جنرال دولت وزیری، سخنگوی این وزارت گفته است: "این مقام دولتی پاکستان در سخنانش سعی نموده است که برای پنهان نمودن سیاست های دوگانه و مداخله گرانه حکومت پاکستان در افغانستان با ارایه دلایل کاذبانه ودور از حقیقت برای اینکه به منسوبین قهرمان اردوی ملی افغانستان که خار چشم حلقات استخبارتی پاکستان است ، اتهام وارد کند".

در اعلامیه مطبوعاتی وزارت دفاع افغانستان آمده است — "اکنون که همه جهان قبول کرده که دولت پاکستان حامی تروریزم است ودر امر تربیه ، تجهیز تمویل و صدور ترورستان به کشورهای همسایه و منطقه نقش داشته و به دهشت افگنان و جنگجویانی که در افغانستانهراس افگنی وآدمکشی میکنند پناه گاه های امن داده است. دولتهای بزرگ جهان با درک حقیقت فوق سیاست های شان را در برابر پاکستان تغیر داده اند".

پاکستان حکومت افغانستان را به فروش سلاح به طالبان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان حکومت افغانستان را به فروش سلاح به طالبان متهم کرد

سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان افزوده است:"وزیر خارجه پاکستان به دفاع از دولت خود اتهامات ودلایل بی بنیاد و دروغین را برای بی اعتبار ساختن اردوی قهرمان افغانستان ارایه داشته و برای رهایی یافتن از انزوای سیاسی دست به چنین تبلیغات میزند".

در اخیر این اعلامیه مطبوعاتی آمده است که "وزارت دفاع ملی ضمن اینکه اظهارات غیر مسولانه و کاذبانه وزیر خارجه پاکستان را مداخله گرانه و غیر واقعبینانه میداند، بصراحت اعلان میدارد که چنین پدیده ننگین در اردوی ملی وجود ندارد. منسوبین وطنپرست و قهرمان اردوی ملی سلاح و تجهیزات جنگی شان را بمثابه ناموس و وسیله دفاع از استقلال و حریت کشور دانسته با فدا ساختن جان های شان آن را حفظ ونگهداری مینمایند".

قبل از این، خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان که در مرکز تحقیقات انستتیوت صلح ایالات متحده صحبت می کرد، ادعا کرد که عامل جنگ و بی ثباتی در افغانستان، تنها به اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت اسلام آباد از گروه های تندرو در داخل قلمرو آن کشور خلاصه نمی شود.

 

وزیر خارجه پاکستان همچنین ادعا کرد که اردوی ملی افغانستان برای گروه طالبان سلاح به فروش می رساند، اما در مورد جزئیات چنین ادعا، چیزی بیان نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала