ایالات متحده دو هلیکوپتر «بلک هاوک» را به افغانستان تحویل داد

© Flickr / Demon Brigadeایالات متحده دو هلیکوپتر «بلک هاوک» را به افغانستان تحویل داد
ایالات متحده دو هلیکوپتر «بلک هاوک» را به افغانستان تحویل داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع،ایالات متحده امریکا، امروز شنبه دو هلیکوپتر «بلک هاوک» را در چوکات برنامه حمایت از نیرو های دفاع ملی به گونۀ رسمی به نیروهای هوایی افغانستان سپردند.

به گفته این کانال ایالات متحده امریکا در مجموع 150 هلیکوپتر بلک هاوک کمک میکند. کابل نخستین گروه را در ماه گذشته دریافت کرد و قرار است دیگر هلیکوپتر های «بلک هاوک»در آینده نزدیک به نیرو های هوایی افغانستان سپرده شود.

پیش از این، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، اعلام کرد که کابل قصد دارد تا پارک هوائی رانو و تازه کند. با توجه به منابع مختلف، شرکای غربی، منجمله ایالات متحده، می توانند بین 6 تا 7 میلیارد دلار برای این اهداف اختصاص دهند. غنی در دیدار از یکی از واحدهای نظامی اشاره کرد که افزایش حمایت مالی توسط استراتژی جدید ایالات متحده نسبت به افغانستان فراهم شده است.

ضمیر کابولف نماینده ویژه ریاست جمهوری در افغانستان،و مدیر دوم بخش آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی گفت که  این برنامه از جمله جایگزینی هلیکوپتر روسی ، به هلیکوپتر های امریکایی  را فراهم می کند.

پیش از این، آمریکا مجبور به تخصیص بودجه برای خریداری هلیکوپترهای روسی برای افغانستان شده بود، که  برای این کار مجبور به لغو تحریم ها و محدودیت ها با برخی از شرکت های روسی میشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала