پناگون اتهامات فرستادن سلاح به تروریست‎ها در سوریه را رد کرد

© Flickr / Andrés Felicianoپناگون اتهامات فرستادن سلاح به تروریست‎ها در سوریه را رد کرد
پناگون اتهامات فرستادن سلاح به تروریست‎ها در سوریه را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا روز دوشنبه اطلاعات مبنی بر اینکه امریکا به جنگجویان داعش و دیگر گروه‌های افراط گرا سلاح می‌فرستد، را رد.

به گزارش اسپوتنیک، اریک پهون، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا با رد اتهام وزارت دفاع سوریه مبنی بر فرستادن سلاح توسط امریکا به گروه‌های تروریستی، نه به اپوزیسیون، گفت: "بدون شک که این اظهارات مسخره اند و با واقعیت سازگار نمی‌باشند".

سخنگوی پنتاگون همچنان گفت که چنین اطلاعات "ارائه کننده تبلیغات و پروپاگند روسیه و رژیم اسد با هدف بی‌اعتبار ساختن ایالات متحده امریکا و مبارزه موفقانه ائتلاف علیه داعش در سوریه، می‌باشد".

به گفته سخنگوی وزارت دفاع امریکا، نیروهای نظامی ایالات متحده امریکا "ماموریت شان را بر اساس مبارزه با تروریسم در قلمرو سوریه انجام می‌دهند".

پهون در اخیر افزود: "آنها تا زمانی که داعش به عنوان یک تهدید باقی بماند، به مشوره دهی و کمک به متحدین ادامه خواهند داد".

جنرال سوری امریکا را به دادن سلاح به  داعش و النصره در سوریه متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
جنرال سوری امریکا را به دادن سلاح به داعش و النصره در سوریه متهم کرد

قبل از این، جنرال علی العلی، رییس بخش اصلی عملیات اردوی سوریه به خبرنگاران گفته بود که ایالات متحده امریکا به جنگجویان داعش سلاح می‌دهد.

وی گفت:" ما به خوبی میدانیم که امریکا از تاریخ 5 جون تا 15 سپتمبر سال روان 1421 موتر تجهیزات نظامی و سلاح در دسترس تروریست ها در سوریه قرار داده است". وی افزود: "ظاهراً این تسلیحات برای مبارزه با تروریست ها در نظر گرفته شده بود، اما در نهایت به دستان ستیزه جویان گروه تروریستی داعش و " جبهه النصره" رسید".
به گفته وی، اکثر سلاح هایی که به این ترتیب به رادیکال های سوریه می رسند، توسط شرکت های "Chemring و Orbital ATK" امریکا تحت برنامه دولتی پنتاگون برای کمک به متحدانش خریداری می شوند.
به گفته جنرال علی العلی،  این تجهیزات نظامی و سلاح از طریق دریا به خاورمیانه تحویل داده می شود و از طریق مناطق مرزی که تحت کنترول نیروهای دولتی نمی باشد، وارد سوریه می شوند.
قابل یادآوریست که سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در ماه می اعلام کرد، این تسلیحات برای "کردهای نیروهای دموکراتیک سوریه" در نظر گرفته شده تا با کمک آنها بتوانند رقه را از دست تروریست های داعش آزاد سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала