کوریای جنوبی می تواند قدرت نظامی کوریای شمالی را خنثی کند

© REUTERS / KCNAکوریای جنوبی می تواند قدرت نظامی کوریای شمالی را خنثی می کند
کوریای جنوبی می تواند قدرت نظامی کوریای شمالی را خنثی می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع نظامی کوریای جنوبی گفت که این کشور می‌داند در صورت وقوع جنگ مجدد در شبه جزیره کره چگونه باید قدرت نظامی کوریای شمالی را خنثی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کوریای ‌جنوبی برای مقابله با توسعه تسلیحات کشتار جمعی پیونگ‌یانگ مکررا با ایالات متحده آمریکا در تماس است و عمدتا این گفت‌وگوها به دنبال ششمین آزمایش هسته‌ای ماه گذشته کوریای شمالی شکل گرفته است.
در حالی که تحلیلگران نگران تکرار جنگ در شبه جزیره کوریا هستند که می‌تواند برای این منطقه و فراتر از آن مخرب باشد، سئول ظاهرا روی یک استراتژی کار می‌کند تا فورا همسایه‌اش را کنترل کند.
یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری یونهاپ گفت: در جایگاهی هستیم که هر زمانی می‌توانیم یک بمب گرافیتی بسازیم و تاسیسات برق و نیروگاه‌های کوریای شمالی را از بین ببریم. هر نوع تکنولوژی برای ساخت یک بمب گرافیتی به رهبری آژانس توسعه دفاعی تضمین شده است.
بمب گرافیتی نوعی سلاح غیر کشنده است که با استفاده از ماده گرافیت که نوعی زغال است می‌تواند تاسیسات و خطوط انتقال برق را از کار بیندازد. ارتش آمریکا درجنگ کوزوو برای اولین بار از این بمب استفاده کرد و توانست در یک حمله دوسوم خاک یوگسلاوی را درخاموشی فرو ببرد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در توئیتر نوشت که پس از چندین دهه تلاش ناموفق برای مذاکره و توافق با کوریای شمالی "تنها یک چیز کارآمد خواهد بود". ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که در صورت لزوم کوریای شمالی را "کلا تخریب" کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала