پاکستان: امریکا بازنده جنگ افغاستان است

© Flickr / ResoluteSupportMediaپاکستان: امریکا بازنده جنگ افغاستان است
پاکستان: امریکا بازنده جنگ افغاستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد «شبکه حقانی» بهانه آمریکا برای اتهام زنی به پاکستان است ولی ما برای رضایت واشنگتن دیگر علیه منافع خود اقدام نخواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، خواجه آصف وزیر امورخارجه پاکستان با بیان این مطلب تصریح کرد تمام کشورهای جهان شاهد پیروزی‌های ارتش ما بر گروه‌های تروریستی بوده‌اند ولی بازنده جنگ افغانستان، آمریکاست.
وی افزود ما بارها به دولتمردان آمریکایی گفته‌ایم که اگر پناهگاه‌های تروریست‌های شبکه حقانی را می‌شناسید به ما معرفی کنید تا آن را نابود کنیم ولی آنها پاسخی نداده‌اند این پیشنهاد را به اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز داده‌ایم.
وزیر امور خارجه پاکستان بیان کرد: بهتر است واشنگتن پاسخ این سوال را بدهد که چرا با در اختیار داشتن تجهیزات نوین جنگی بازهم فعالیت‌های داعش در افغانستان رو به افزایش است و اینک مناطقی را نیز تحت تصرف دارد.
وی گفت: سران آمریکایی هر شیوه‌ای را در خصوص پاکستان در پیش بگیرند، ما نیز همانگونه با آنها برخورد خواهیم کرد و دیگر منافع ملی خود را فدای خواسته‌های آنان نخواهیم کرد.
حدود یک ماه قبل، ترامپ، پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان متهم و تهدید کرده بود که کمک‌های مالی خود به اسلام آباد را قطع می‌کند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند کشته شدن بن لادن در خاک پاکستان عامل شروع اختلاف میان این کشور و آمریکا بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала